| Konvergence hospodářské úrovně tranzitivních zemí k EU (podle Evropského srovnávacího projektu z podzimu 1998) | |||
| Země | Růst HDP v letech 1994-1998 (%) | Doba konv. 1 | Doba konv. 2 |
| Bulharsko | -2,0 | - | 37 |
| Česká republika | 2,5 | - | 10 |
| Estonsko | 4,5 | 31 | 29 |
| Litva | 2,7 | 443 | 35 |
| Lotyšsko | 1,2 | - | 33 |
| Maďarsko | 2,9 | 96 | 21 |
| Polsko | 6,3 | 14 | 26 |
| Rumunsko | 0,5 | - | 34 |
| Slovensko | 5,9 | 11 | 21 |
| Slovinsko | 4,1 | 1 | 0 |
Pozn. Doba konv.1
- počet let nutných k dosažení 70 % EU při průměrném tempu růstu z let 1994-1998, Doba konv.2 - počet let nutných k dosažení 70 % EU, předpovídaný teorií podmíněný konvergence.Teorie podmíněné konvergence: využívá k prognóze současné výše s přihlédnutím k potenciálu ekonomiky, tedy s využitím empirických poznatků o dlo
uhodobém růstu. Uvedená čísla je nutno brát opatrně, neboť růst nebude podmíněn ještě řadou dalších faktorů.Zdroj: Ekonom 10/99



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
