Světová automobilová jednička General Motors (GM) se připravuje na další tah na asijském trhu a objektem jeho zájmu je japonská automobilka Subaru. Japonská média uvedla, že vlastník Subaru Fuji Heavy Industries (FHI) a GM se brzy dohodnou na vlastnickém propojení Subaru s GM s tím, že by Američané mohli koupit až 25 procent tohoto předního japonského výrobce automobilů s pohonem na čtyři kola. Zástupci FHI připustili, že jednají se z
ahraničními automobilkami včetně GM o alianci, že však zatím nic dohodnuto nebylo.Akcie Fuji Heavy však i přes nejednoznačnost sdělení firmy včera na tokijské burze vyskočily o maximálně povolený denní limit 13 procent v očekávání, že společnost brzy dohodu o alianci uzavře a v době rozsáhlé světové konsolidace automobilového průmyslu si tak zajistí přežití. "Je silná pravděpodobnost takové kapitálové aliance," řekl k tomu analytik firmy Universal Securities Hideaki Aonuma.
Spojení se Subaru by bylo podle
analytiků vhodnou součástí strategie GM na asijském trhu, který by se měl do deseti let podle prognózy GM stát druhým největším trhem světa po Severní Americe s ročním prodejem blížícím se 20 milionům vozů. GM již má podíly na japonských automobilkách Suzuki Motor a Isuzu Motors a v příštích deseti letech chce svůj podíl na asijském trhu zdvojnásobit na deset procent. Pro Fuji Heavy je nyní podle analytiků nejlepší doba na sjednání aliance, protože společnost díky unikátním čtyřkolkám Subaru a minivozům letos zaznamenává rekordní obrat a zisk. Potřeba vysokých budoucích investic do ekologických technologií a riziko vyplývající ze zaměření se na malý segment trhu přitom nedávají Fuji na výběr jinou alternativu než sjednání aliance.Fuji Heavy již nemůže tolik spoléhat na svého hlavního akcionáře Nissan Motor. Nad druhou největší japonskou automobilkou totiž letos získal kontrolu francouzský Renault a jím dosazený hlavní provozní ředitel Carlos Ghosn v říjnu prohlásil, že nepovažuje Fuji Heavy za součást skupiny Nissan.
Zdroj: LN z 3. 12. 1999



 
				 
								 
								 
								 
								







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					