„Protože svou bankovní identitu dlouhou dobu nepoužíváte, zdá se, že o ni nestojíte,“ píše banka klientům s tím, že by ráda poskytovala jen ty služby, o které je zájem.
Podle mluvčího spořitelny Lukáše Kropíka se výpovědi týkají vyšších desítek tisíc klientů. „Postupně oslovujeme klienty, kteří u nás bankovní identitu za posledních 14 měsíců nevyužili ani jednou,“ uvedl mluvčí.
Na dotaz, proč spořitelna nenechá tuto službu aktivní pro případné budoucí využití, Kropík odpověděl, že klienti si po delší době zpravidla nepamatují znalostní faktor k identitě (heslo nebo PIN) a jejich obnova a odblokování je ve skutečnosti pro banku složitější než případně vydat identitu novou.
„Tam máme možnosti, jak to udělat online (v chatbotu přes občanský průkaz nebo BankID), zatímco pokud má klient zablokovanou identitu, musí jít k bankomatu nebo na pobočku,“ dodává. Podrobněji se tématu bankovní identity a také datových schránek věnují kolegové na Lupě.
Zdroj: Shutterstock
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
