Jestli jste složenku nebo jiný podklad k platbě daně za nemovitosti ještě nedostali, nepanikařte. Finanční správa je bude rozesílat až do 23. května.
Kdo má zřízenou datovou schránku, dostane doklad výhradně do ní. To se podle Finanční správy ČR týká více než milionu subjektů. "Dalšímu více než milionu poplatníků, kteří se přihlásili k zasílání e-mailem, budou údaje doručeny do e-mailové schránky," vysvětluje správce daní. Zhruba 50 tisíc lidí si zvolilo platbu této daně prostřednictvím SIPO.
A ti ostatní (asi 1,8 milionu adresátů) dostanou papírovou složenku poštou. Možná na ní však nebude předvyplněná částka k úhradě. Proč tomu tak je?
"Daň z nemovitých věcí je stanovena vždy za všechny nemovité věci poplatníka, které se nacházejí na území jednoho kraje. Vlastník více nemovitých věcí v jednom kraji, jehož daň nepřesahuje 5 000 Kč, najde v zásilce jen jednu složenku s vyčíslením konečné výše daně za všechny nemovité věci. V případě, že poplatník vlastní nemovité věci na území různých krajů nebo platí daň vyšší než 5 000 Kč, obdrží více složenek," konstatoval v tiskové zprávě mluvčí Finanční správy Patrik Madle.
Celková částka vyměřené daně je v takovém případě na oddělitelné části složenky a vy musíte před platbou na poště složenku v částce platby vyplnit sami. Je samozřejmě možné daň uhradit najednou v termínu její první splátky, letos do 2. června.
V případě rozložení na dvě splátky bude druhým termínem splatnosti daně z nemovitých věcí pondělí 1. prosince 2025.
Připlatíte si? Podívejte se
A kolik budete platit? Dost pravděpodobně víc než v minulých letech. Velký přehled okresních měst, kde se zdražovalo, najdete na Podnikateli.
Výši daně z nemovitých věcí na základě zákona stanovují obce a města a mohou při tom uplatňovat různé koeficienty. Jak se daň změnila pro letošní rok, jsme popisovali v tomto článku.