DaimlerChrysler útočí na Hyundai a Daewoo

26.06.2000 | ,
MAKRODATA A EU


perex-img Zdroj: Finance.cz

O Daewoo se ještě strhne tvrdý boj

O Daewoo se ještě strhne tvrdý boj. Výběrové řízení se pravděpodobně povleče několik měsíců. Jihokorejský trh byl do současné chvíle poměrně izolovaný a zahraniční výrobci na něj pronikali jen s velkými obtížemi. Pátá největší automobilka světa získala po Mitsubishi podíl i v Hyundai. Na perspektivním asijském trhu si dělá zálusk n

a další lákavé sousto. Německá automobilka DaimlerChrysler se v Asii hodlá už trvale zabydlet. Zdejší trhy se totiž pomalu dostávají z ekonomické recese a stávají se znovu velmi lukrativními. Němci se proto snaží vytvořit před svými konkurenty náskok.

Dnes by mělo být v Soulu oznámeno uzavření aliance mezi DaimlerChryslerem a největší jihokorejskou automobilkou Hyundai. V rámci této spolupráce by Němci měli převzít v Hyundai přibližně desetiprocentní podíl.
DaimlerChrysler přitom před třemi měsíci získal kontrolní podíl v japonské automobilce Mitsubishi, za který zaplatil dvě miliardy dol

arů.

Německá automobilka již také dala najevo svůj zájem zúčastnit se souboje o dalšího jihokorejského výrobce - Daewoo Motors. Ten se totiž ocitl ve velkých finančních problémech a je na prodej. O Daewoo se však zřejmě ještě strhne tvrdý boj. Další potenciální kupci Generál Motors, Fiat či Ford, se jistě nebudou chtít jen tak vzdát. Výběrové řízení se pravděpodobně povleie ještě několik měsíců.

Dvě mouchy jednou ranou

DaimlerChrysler spojenectvím s Hyundai výrazně posílí svou pozici. Jihokorejský trh byl totiž do současné chvíle poměrně izolovaný a zahraniční výrobci na něj pronikali jen s velkými obtížemi. Hyundai měla navíc také zájem o Daewoo. Aliancí tedy DaimlerChrysler zabil dvě mouchy jednou ranou. Získal významného a zkušeného spolupracovníka, který se na zdejším trhu orientuje. Současně mu ubyl konkurent v boji o lukrativní kořist, kterou automobilka Daewoo i přes své současné problémy bezesporu je.

Podle odborníků je pro DaimlerChrysler spolupráce se společnosti Hyundai výhodná ještě z jiného hlediska. Německá firma kromě osobních vozů vyrábí i nákladní auta, v tamto sektoru je dokonce světovou jedničkou. Spolupráce s Mitsubishi byla ale zatím pouze v sektoru osobních aut, a DaimlerChrysler nutně potřebuje odbytiště pro svá užitková vozidla.

Spoluprací s Hyundai a její sesterskou firmou Kia Motors (automobilová trojka v zemi po Hyundai a Daewoo) by Němci zákazníky opravdu získali. Hyundai a Kia totiž ovládají dohromady tři čtvrtiny jihokorejského trhu. Na něm se jen v loňském roce prodal téměř milion nových vozů.

DaimlerChrysler není se svým úsilím proniknout do Asie mezi světovými automobilkami osamocen. Francouzský Renault již v dubnu získal kontrolní podíl v další jihokorejské automobilce Samsung, loni Francouzi ovládli japonský Nissan.

Volkswagen je stranou

Podobně útočí na Asii i velcí američtí výrobci. Světová jednička Generál Motors ovládá hned několik japonských výrobců - Isuzu, Fuji/Subaru či Suzuki, Fordu naopak patří podíl v Mazdě. Pouze německý Volkswagen v Asii zatím s nikým nes

polupracuje.


Zdroj: LN z 26. 06. 2000


Autor článku

 

Články ze sekce: MAKRODATA A EU