Společnost AAA Auto Praha získala v pololetí 55 procent tržeb prostřednictvím leasingu. O rok dříve to bylo zhruba 40 procent. Firma celkem za prvních šest měsíců prodala 11.091 ojetých vozů. Podle majitele autobazaru Anthony Dennyho se u zákazníků začíná zvyšovat důvěra v tuzemský prodej ojetých vozů. Konkurenční Autoesa zaznamenala podle mluvčí Zdenky Smolíkové růst podílu leasingu z loňských 35 procent na 55 procent z celkového počtu prodaných vozů. Počet prodaných vozů společnost nesdělila.
Podle odborníků souvisí růst podílu nákupu na leasing jednak se zlepšujícími se podmínkami, které nabízejí leasingové firmy, i s ekonomickou situací obyvatel, kteří si nemohou dovolit jednorázově utrácet větší finanční obnosy a spíše volí nákup na splátky.
Zvyšování podílu leasingu na celkových prodejích osobních automobilů není patrné jen na trhu s ojetými vozy, ale i u prodejů nových automobilů. Například mladoboleslavská Škoda zvýšila podle mluvčího Milana Smutného prodej vozů na ze 45 procent v roce 1997 na 63 procent v letošním prvním pololetí.
Zdroj: ČTK