Pokuta v řádech milionů korun hrozí Českému Telecomu za to, že loni nesplnil některé podmínky licence k provozování telekomunikačních služeb. Zatímco se firmě podařilo splnit ukazatele hodnotící kvalitu sítě a služeb, má problém s počty nově vybudovaných stanic a telefonních automatů a s dobou vyřizování žádostí o telefon. Včera to uvedl předseda Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) David Stádník.
Tento týden by mělo začít správní řízení, ve kterém se o případném udělení pokuty a její výši rozhodne. Firma pro loňský rok změnila metodiku vykazování počtu telefonů a namísto počtu stanic v provozu vykázala celkový počet vybudovaných linek. Rozdíl ve výkladu kontrolovaných parametrů mezi ČTÚ a Telec
omem připustil i mluvčí firmy Vladan Crha. "Podle našeho názoru logicky patří do uvedeného počtu všechny zřízené telefonní stanice, na jejichž instalaci byly také reálně vynaloženy nemalé náklady, a nikoliv pouze provozované.Proto ukazatel plníme," tvrdí m
luvčí. Licence byla navíc podle Crhy koncipována v letech 1994 a 1995 a od té doby nebyla nikdy aktualizována. "Nikdo nepředpokládal tak výrazný boom v oblasti mobilní telefonie, a proto tehdy stanovená čísla neodpovídají dnešním reálným podmínkám, například u požadavku na telefonní automaty," dodal Crha. Podle Stádníka nelze z roku na rok z ničeho nic měnit způsob vykazování. "Telecom má stále seznam čekatelů na telefon, takže stanice zřizovat mohl a teprve poté se vymlouvat na to, že není poptávka," dodal. Na telefon v současnosti čeká přes 50 000 žadatelů.Zdroj: LN z 15. 08. 2000