Investice do hotelového sektoru se stále výrazněji vyplácejí, zřejmě proto se v loňském roce zvýšila kapacita největších světových hotelových společností o 12 procent. Souběžně s tímto rozvojem se prohlubuje také koncentrace, ke které v posledních letech dochází zejména v Evropě.
Ve Spojených státech je tento proces do značné míry již dokončen, sedm hotelů z deseti patří některému z velkých hotelových řetězců, v evropských zemích jsou to pouze tři hotely z deseti. Nejméně je na evropském kontinentu tímto procesem zasažen Apeninský poloostrov, v Itálii velkým společnostem patří pouze jeden hotel z deseti.
Situace se ovšem začíná měnit a velké hotelové skupiny se stále výrazněji prosazují i v Evropě. Na starý kontinent se zaměřují také proto, že mají stále větší těžkosti při rozšiřování svého vlivu ve Spojených státech, kde kapacita začíná již být plně saturována. Jejich podíl na evropském trhu roste stále výrazněji. Svůj vliv zvyšují dvěma způsoby. Snaží se
budovat nové hotely, nebo vykupují ty stávající a po úpravách je zařazují do svých řetězců. V posledních dvou letech se počet hotelových pokojů v Evropě zvýšil o 2,8 procenta, avšak velké hotelové skupiny, které vlastní více než deset tisíc pokojů, zvýšily svou kapacitu o 7,7 procenta. Hotelový průmysl se také sále více internacionalizuje, malé rodinné hotely především v Itálii, Francii či Španělsku ztrácejí stále více na významu ve prospěch velkých nadnárodních společností.Z evropských firem v tomto odvětví se rozšiřuje především francouzská skupina Accor, která se v důsledku fúzí a koupě jiných společností dostala na třetí místo na světě. Jiná evropská společnost, Méridien, se dohodla na široké spolupráci s japonskou firmou Nikko, která patří japonským
aeroliniím, obě nyní obhospodařují asi 150 hotelů, které mají dohromady přes 40 tisíc pokojů. O svůj podíl na trhu se hlásí i britská společnost Bass, která hodlá vydat 250 miliónů dolarů s cílem rozšířit své kapacity v evropských zemích.Zdroj: HN z 27. 06. 2000