Reklama on-line prudce roste

20.06.2000 | ,
MAKRODATA A EU


perex-img Zdroj: Finance.cz

I když reklama po internetu zatím činí jen zlomek celkových výdajů na tento účel, zdá se, že její podíl se v roce 2005 skoro zesedminásobí

I když reklama po internetu zatím činí jen zlomek celkových výdajů na tento účel, zdá se, že její podíl se v roce 2005 skoro zesedminásobí. Jak včera oznámila autoritativní výzkumná agentura Jupiter Communications, zatímco loni se globálně vydalo na internetovou reklamu 4,3 miliardy dolarů (USD), za pět let dosáhnou náklady na ni 28 miliard USD.

Agentura Jupiter nicméně varuje marketingové profesionály, že budou muset čelit řadě problémů, aby jejich reklamní aktivity byly skutečně účinné. Upozorňuje například na to, že se může vymstít přílišná závislost na regionálních zákaznících, nedostatečný smysl pro inovace a hlavně neschopnost efektivně integrovat stará a nová média.

Jak agentuře Reuters prohlásil Evan Neufeld z agentury Jupiter, zatím se projevují významné překážky, aby se toto médium stalo skutečně globálním prostředkem marketingu. Rozvoj internetové reklamy brzdí nerovnováha mezi různými částmi světa ve využívání sítě sítí. Je to patrné už z toho, že zatímco v severní Americe bylo loni na reklamu on-line vydáno 3,5 miliardy USD, v západní Evropě to bylo jen 400 miliónů USD a v Asii to bylo dokonce jen 200 miliónů USD.

Zdroj: HN z 20. 06. 2000

Autor článku

 

Články ze sekce: MAKRODATA A EU