Máte-li pravidelně na běžném účtu větší množství peněz, můžete využít inteligentních účtů. Jejich princip spočívá v tom, že se peníze automaticky převádějí na více úročené účty nebo také do některých podílových fondů. Je samozřejmé, že k automatickému převodu dojde až po přesažení limitu, který si stanovíte na svém běžném účtu.
Důležité je vědět, že úspory na běžných a termínovaných účtech v bankách jsou pojištěny, kdežto investice do podílových fondů pojištěny nejsou. Na druhou stranu je u této investice pravděpodobnost vyššího výnosu, která je ovšem rizikovější. To platí hlavně u fondů smíšených a akciových. Naopak fondy peněžního trhu jsou skoro tak bezpečné jako vklady do bank.
Obvyklé je, že lidé s vysokými příjmy investují spíše do podílových fondů (jsou zvyklí více riskovat) a lidé s nižším příjmem budou mít zájem spíše o převody nadlimitních částek na termínovaný vklad (je to jistější). U některých inteligentních účtech je možné převádět tyto částky zpět automaticky, když částka na běžném účtu klesne pod stanovený limit. Tuto službu nabízí již většina bank.
Pokud chcete mít všechny peníze k dispozici stále, můžete zvolit banku, která převádí nadlimitní částky na spořící netermínované účty. Potom nemusíte čekat na doběhnutí termínu a můžete z tohoto účtu vybírat kdykoliv.
Zde jsou příklady bank nabízejících inteligentní účet:
|
Banka |
Převod nadlimitní částky na |
Minimální doba vkladu |
|
BA Creditanstalt |
termínovaný vklad nebo jiný vkladový produkt |
- |
|
eBanka |
revolvingový termínovaný vklad |
1 týden |
|
ČSOB |
spořící účet |
14 dní |
|
Česká spořitelna |
jiný vkladový účet |
- |
|
GE Capital Bank |
spořící účet |
1 týden |
|
Komerční banka |
spořící účet nebo termínovaný vklad |
- |
|
Poštovní spořitelna |
spořící účet nebo termínovaný vklad |
- |
|
Union banka |
úsporný vklad |
1 týden |
|
Živnostenská banka |
spořící účet nebo termínovaný vklad |
1 týden |



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
