Přímé bankovnictví pro náročné firmy

29.08.2008 | , Finance.cz
ÚČTY A SPOŘENÍ


Firmy, které poptávají pokročilé produkty přímého bankovnictví se většinou orientují na jiné bankovní domy, než běžní občané. Klíčová je pro ně globálnost, individuální přístup a vynikající software.

Téma týdne: Přímé bankovnictví

Občané, nepodnikatelé se rádi dohadují, jaké přímé bankovnictví je nejlepší. Diskutují o rychlosti transakcí, komfortu a přehlednosti aplikací. Doufají také v bezpečnost služeb svojí banky. V kontextu přímého bankovnictví pro velké firmy jde však skoro o žabomyší války. Pro velké firmy jsou výše uvedené požadavky samozřejmostí, požadují však navíc globálnost, propojenost na banky v jiných státech, individuální přístup a vynikající software.

Firmy, které poptávají pokročilé produkty přímého bankovnictví se většinou orientují na jiné bankovní domy, než běžní občané. Specialisté jsou třeba taková Citibank nebo UniCredit Bank. Jejich výhodou je právě globální působnost, která zaručuje nejen rychlý transfer nejnovějších technologií do všech zemí, kde působí, ale také řadu výhod v mezinárodním platebním styku.


Elektronické bankovnictví usnadňuje síťový provoz


UniCredit Bank nabízí své přímé bankovnictví pro firmy pod názvem elektronické bankovnictví. U jiných bank se můžeme také setkat s pojmem homebanking, který rovněž předznamenává nutnost instalace dalšího softwaru. Ten pak pomáhá při specifických požadavcích firem, jako je například přenos dat do účetních systémů či síťový provoz. V případě UniCredit Bank můžete ovládat účty nejen v České republice, ale také v zahraničí, a to v rámci UniCredit Group (produkt EuropeanGate) nebo u jiných bankovních domů (SWIFTové produkty). Kdybyste navíc využívali pro přístup ke službám elektronického bankovnictví multibankovní produkt Eltrans 2000 nebo MultiCash, banka by vám umožnila rozlišení přístupu k přesně definovaným účtům různých ekonomických subjektů (klientů).


Zajistěte si celosvětový přístup k účtům


Citibank Europe plc, organizační složka prodává firemní klientele tzv. CitiDirect. „Pokud má firma účty u Citi ve více zemích, může je všechny prostřednictvím našeho internetového bankovnictví CitiDirect obsluhovat z jednoho místa. Firemní klient tak získává nástroj pro jednodušší finanční reporting,“ uvedla ředitelka divize Global Transaction Services pro ČR a SR a ředitelka oddělení Cash Managementu pro střední Evropu Karin Flinspach a doplnila: „Prostřednictvím CitiDirectu může navíc firma získávat i výpisy z účtů, které má u jiných bank.“ Co se týká zabezpečení, identifikace uživatelů je prováděna uživatelským kalkulátorem chráněným PINem. Při probíhající komunikaci mezi bankou a uživatelským profilem klienta v aplikaci CitiDirect dochází k zabezpečení toku dat pomocí enkrypce, tj. kódováním dat pomocí  protokolů SSL (Secure Socket Level) a SGC (Server Gated Cryptography). Podívejme se ještě, co bankovnictví konkrétně umožňuje:

  • iniciovat platební transakce z kteréhokoli korporátního účtu z jakékoli Citi pobočky po celém světě;
  • přístup ke všem účtům v různých pobočkách (celosvětově) může být řešen v jediném uživatelském přihlášení;
  • možnost sledovat pohyby na účtech, balance (vytvářet reporty) z jakéhokoli korporátního účtu otevřeném v jakékoli Citi pobočce po celém světě; zobrazovat výpisy z účtu i z jiných bank mimo skupinu Citi;
  • iniciovat platby i z účtů vedených v jiných bankách mimo skupinu Citi;
  • nastavit jednotlivé uživatelské oprávnění a autorizační matice na jakoukoli jednotlivou funkcionalitu v aplikaci CitiDirect;
  • importovat platební instrukci v jednotném formátu pro platby v CEE regionu; definovat vlastní exportní formáty pro následné zpracování v účetním SW klienta;
  • iniciovat platby ve více než 130 měnách (aplikace Worldlink).
  •  

Autor článku

Tomáš Skolek  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: ÚČTY A SPOŘENÍ