Již pouze v některých bankách lze ještě do konce tohoto roku zřídit účty v tzv. euroměnách, které k 31.12.2001 definitivně přestávají platit a přecházejí plynule na euro. V podstatě se jedná o platidla následujících zemí: Belgie, Německo, Španělsko, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Lucembursko, Nizozemí, Rakousko a Portugalsko. Pokud máte uzavřen termínovaný vklad v markách, francích, lirách a jiných měnách zemí z eurozóny, pak převodem na euro k 1.1.2002 nebude nikterak tratit. Kurzy měn budou automaticky a zdarma převedeny přesně podle již delší dobu fixně stanovených přepočítávacích koeficientů přímo na euro.
Přepočítací koeficienty evropských měn na 1 Euro (EUR)
| 
 Měna (Stát)  | 
 1 EUR = X  | 
| 
 13.7603  | 
|
| 
 40.3399  | 
|
| 
 1.95583  | 
|
| 
 166.386  | 
|
| 
 5.94573  | 
|
| 
 6.55957  | 
|
| 
 340.750  | 
|
| 
 0.787564  | 
|
| 
 1936.27  | 
|
| 
 40.3399  | 
|
| 
 2.20371  | 
|
| 
 200.482  | 
Riziko ztrát ve spojení s přechodem na euro nehrozí, jinak je tomu ovšem s běžným kursovým rizikem ze pohybu kurzu koruny vůči zahraničním měnám. Pokud dochází k posilování koruny (tj. například ke zdražování z 18 Kč za marku na 17 Kč), pak sice v rámci termínovaného vkladu v cizí měně naspoříte určitou částku, ta se ovšem při případném převodu zpět na koruny znehodnocuje a vy máte v nejhorším případě k dispozici méně českých peněz než na počátku spoření. Naopak v případě oslabování naší měny (pohyb kurzu například ze 17 Kč na 18 Kč za jednu marku) získáváte nejen díky úroku z vkladu, ale i při proměně cizí valuty zpět na koruny. Je rozdíl dostat ve směnárně za 1.000 DEM obnos 17.000 korun nebo 18.000 korun! Pohyby devizových kurzů je složité jakkoli předpovídat. V souvislosti s neutuchajícím přílivem zahraničních investic do České republiky je pravděpodobnější varianta posilování koruny.
Více zejména o aktuálních úrocích z devizových vkladů se dozvíte na této stránce!



				
								
								
								
								
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					