Devizové účty zřizují banky zdarma a ani poplatek za vedení se příliš neliší od běžných účtů, občas bývá jen o něco málo vyšší. Když však již máte u  některé banky běžný účet, tak lze někdy  založit devizový účet v rámci standardního měsíčního poplatku za běžný účet (např. eBanka, Citibank). Zdarma je vedení devizových účtů v těchto bankách : Živnostenská banka a ČSOB.
Pozor však také na minimální vklad, který si každá banka stanovuje. Ten se pohybuje od dvou korun až do 100 000 tisíc. Takže se nejprve dobře informujte, kolik musíte na účet složit při jeho zřizování. Horší je to i s platebními kartami. Ty se k devizovým účtům standardně nevydávají. Například v GE Capital Bank a Citibank je nelze vůbec získat k devizovým účtům. Jinde je vyžadováno splnění určitých podmínek, které si banka stanový. Např. jištění termínovaným vkladem nebo minimální výše zůstatku po určitý čas.
Pokud již máte devizový účet v některé z euroměn a měna přestane koncem roku platit, nemusíte si dělat starosti s převodem účtu. Všechny účty v měnách, které přestanou platit, se do  31. prosince 2001 převedou na účty v EUR, a to automaticky, bez poplatku prostřednictvím pevně daných koeficientů. 
Chcete-li si nyní založit účet např. v markách nebo šilincích může se stát, že vám banky místo toho nabídnou rovnou založení v EUR, protože některé banky již nezakládají devizové účty v euroměnách. Mezi ně patří GE Capital Bank, Komerční banka, Citibank, Raiffeisenbank. Takže pokud opravdu chcete ještě zakládat účet v markách, musíte si vybrat ze zbývajících bank.



				
								
								
								
								
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					