V naší minulé anketě jsme se Vás ptali, zda si myslíte, že úvěrový registr pomůže ke snížení úroků z úvěrů. A jak to všechno dopadlo?
Převážná většina z účastníků ankety - celých 72% - si myslí, že úvěrový registr ke snížení úroků z úvěrů nepomůže. Z toho 67% čtenářů si myslí, že na úvěrovém registru chtějí banky jen vydělat a 5% zastává názor, že se nic nezmění a úroky zůstanou stejné.
Na druhou stranu 12% účastníků ankety se domnívá, že úroky budou nižší a 7% účastníků, že na tom klienti mohou vydělat.
Dalších 8% z těch, kteří se naší ankety zúčastnili, si překvapivě myslí, že úroky jsou dostatečně nízké a že je tedy není třeba již dále snižovat.
Prostřednictvím úvěrového registr se mohou banky informovat o záležitostech vypovídajících o bonitě a důvěryhodnosti jejich klientů. Úvěrový registr tak pomůže urychlit posuzování žádostí o úvěry v jednotlivých bankách , protože banka si bude moci ověřit v registru platební schopnost a historii klienta. Má-li klient kladnou úvěrovou historii, může být zvýhodněn při posuzování a není již neznámým rizikovým klientem. Dlouhodobě tedy může dojít ke snížení průměrné úrokové sazby krátkodobých úvěrů. Klienti, kteří pravidelně splácejí svoje dluhy, nebudou doplácet na nedůvěryhodné klienty jejichž chování může snižovat ochotu bank půjčovat.
Úvěrový registr je standardním nástrojem v bankovnictví a finančnictví zemí EU a světa. Bez něho si lze jen těžko představit náš vstup do EU. Chcete-li vědět, jak je to s úvěrovými registry v zahraničí, podívejte se zde.



				
								
								
								
								
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					