Spotřební daň z pohonných hmot je ze sousedních států nižší jen v Rakousku a v Polsku. Daň z litru motorové nafty je v Česku řádově o dvě koruny nižší než na Slovensku a v Německu, obě tyto země ale patří v této oblasti k nejvíce zdaněným zemím Evropské unie. U benzinu je daňové zvýhodnění vůči Slovensku kvůli posilování koruny vůči euru již jen zhruba koruna, v případě Německa přes pět korun, vyplývá ze statistik Evropské komise.
Zvýšení spotřební daně o jednu korunu, které v rámci vládního úsporného rozpočtového balíčku schválila Poslanecká sněmovna, však tyto rozdíly více méně zahladí. Spotřební daň na litr motorové nafty v tuzemsku v současnosti činí 9,95 koruny, u benzinu je o 1,89 koruny vyšší. Daňový rozdíl mezi ČR a okolními státy se po úpravě udrží jen u benzinu ve srovnání s Německem, kde je zdanění na úrovni 16,90 koruny na litr druhé nejvyšší v Evropské unii.



Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
