V letech 2010 až 2012 tak Volkswagen na rychle rostoucím čínském trhu investuje celkem šest miliard eur.
Společnost rovněž potvrdila svůj dlouhodobý cíl prodávat v Číně dva miliony automobilů ročně. "Růst v Číně překonal všechna očekávání," uvedl generální ředitel automobilky Martin Winterkorn. Loni se prodej Volkswagenu v Číně zvýšil o 37 procent na 1,4 milionu vozů.
Volkswagen je největší automobilkou v Evropě a do roku 2018 se hodlá stát rovněž největším výrobcem automobilů na světě. Společnost v prvním čtvrtletí meziročně zvýšila čistý zisk o 95 procent na 473 milionů eur (12 miliard korun).
Firma koncem loňského roku koupila 49,9 procenta v německém výrobci sportovních vozů Porsche za 3,9 miliardy eur (téměř 100 milionů Kč). Porsche by se mělo v roce 2011 stát desátou značkou skupiny Volkswagen, do které patří také Škoda Auto.
Přední světové automobilky se nyní snaží expanzí v Číně kompenzovat pokles prodeje na rozvinutých trzích. Čína loni díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa.
Prodej motorových vozidel v Číně loni stoupl o 46 procent na rekordních 13,6 milionu vozů. Za růstem stála z velké části vládní opatření na podporu poptávky. Očekává se, že prodej stoupne také v letošním roce, i když mírnějším tempem.



Electra dorazila do Česka a tentokrát to není ta Baťova. Hlavní roli hrají elektromobily
Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
