Pouhých 500 korun měsíčně by měli platit ti podnikatelé, kteří vykáží roční účetní ztrátu. Informoval o tom včera mluvčí Ministerstva financí Libor Vacek s tím, že tuto kontroverzní novelu zákona o daních z příjmu projedná dnes vláda.
S myšlenkou minimální daně pro fyzické i právnické osoby přišel exministr financí Ivo Svoboda a věcný záměr novely zákona o daních z příjmu již vláda schválila. Proti přijetí novely je však Ministerstvo průmyslu a obchodu i Legislativní rada vlády, říká Vacek. "Je otázkou, zda to na vládě projde," uvedl dále a dodal, že ministr financí Pavel Mertlík předkládá novelu včetně velmi kritického rozboru legislativní rady, jejíž stanovisko je připra
ven respektovat. Novela obsahuje i daňové úlevy při zaměstnávání tělesně postižených osob a při výchově žáků ze středních odborných učilišť. Úlevy sníží inkaso daně v řádu 0,5 miliardy korun.Minimální daň ze zisku podnikatele a firmy však zásadně odmítají ekonomičtí odborníci. "Návrh na zavedení tzv. minimální daně ze zisku je zřejmě výsledkem kombinace frustrace ministerských úředníků z rozšiřující se "daňové optimalizace", jejich pohodlnosti a svérázně pochopených principů optimálního zdanění," soudí na
příklad Ondřej Schneider z Patria Finance.Hlavní argument je však morální. "Není přece možné, aby si stát kompenzoval svou neschopnost vybírat daně zavedením povinné minimální sazby bez ohledu na zisk podnikatelů," zdůraznil Schneider. Obdobně negativně o plánu MF smýšlí i Martin Kupka z Raiffeisenbank: "Podnikatel, který nedokáže vydělat ani 6000 korun ročně na daň, by měl uvažovat o tom, dát se zaměstnat," uvedl s tím, že zmíněný návrh chápe jako snahu vymačkat alespoň něco z podnikatelů, kteří dobře zv
ládli kreativní účetnictví a daňovou optimalizaci.Zdroj: HN z 27. 10. 1999



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
