Od počátku převodu anonymních vkladních knížek v roce 2002 se pak objem vkladů, které ještě zbývá převést, snížil na zhruba 13 procent původního objemu 120 miliard Kč, tedy na 18,5 miliardy Kč. Po celou dobu probíhaly převody hladce a obešly se bez dramatických čekacích dob.
"Převody pokračují hladce i v roce 2003. Očekáváme, že v průběhu letošního roku klienti převedou významnou část zbylých prostředků z anonymních vkladních knížek. Pokud by převody pokračovaly i nadále tímto tempem, ve druhé polovině letošního roku by již nebylo co převádět. Podle našich odhadů se však tempo převodů v příštích měsících mírně zpomalí," řekl Martin Škopek, člen představenstva a náměstek generálního ředitele České spořitelny.
Na nutnost převodu vkladů z anonymních vkladních knížek, který vyplývá z dubnové novely zákona o bankách, začala Česká spořitelna klienty aktivně upozorňovat již v květnu 2002. Přímý dopad převodu na hospodaření České spořitelny v letech 2002 a 2003 je však výrazně negativní a převyšuje částku 0,5 miliardy Kč. V této částce jsou zahrnuty výdaje na marketing, bezpečnost, školení zaměstnanců, změny softwaru či odpuštění poplatků za rušení vkladních knížek a předčasné výběry.
Nucený převod anonymních vkladních knížek pak způsobil v bilanci České spořitelny změnu, která se projeví v každém dalším roce snížením zisku o zhruba 0,4 miliardy Kč. Je to dáno odlivem vkladů, vyššími úroky na jiných vkladových produktech, než jsou anonymní vkladní knížky, pojištěním vkladů atp.
Zdroj: tisková zpráva ČS



				
								
								
								
								
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					