Tuzemská automobilka Škoda Auto prodala od ledna do září celosvětově 568.990 aut, což je o 12,8 procenta více, než ve stejném období loni. V samotném září se zvýšil prodej na 75.790 automobilů, což je nejlepší měsíční prodejní výsledek značky v historii. Firma to oznámila v tiskové zprávě.
"S ohledem na dosavadní vývoj prodeje a rekordní výsledky měsíce září očekáváme, že v letošním roce prodáme podstatně více vozů než v roce 2009," uvedl předseda představenstva Winfried Vahland.
Mladoboleslavské značce se nejvíce dařilo mimo Evropu. V Číně zvýšila prodej o 65 procent na 134.470 aut, v Indii prodala 14.224 aut, což je o 37 procent více, než loni. Třetinový růst zaznamenala i v Rusku, kde prodala 34.273 aut. Na domácím trhu v Česku Škoda posílila o devět procent na 43.666 aut, což představuje tržní podíl téměř 35 procent. V západní Evropě, bez německého trhu, prodeje společnosti vzrostly o čtvrtinu, zájem přitom byl především o ekologickou řadu Greenline. Zvýšenou poptávku firma zaznamenala ve Velké Británii, Francii, Španělsku, Rakousku, Belgii a ve Švýcarsku.



Electra dorazila do Česka a tentokrát to není ta Baťova. Hlavní roli hrají elektromobily
Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
