5 důvodů, proč nemá eBanka problémy:
- 
Je to jediná banka na českém trhu, ne-li v Evropě, která má více hotovosti (pokladní hotovost, vklady u ČNB a státní pokladniční poukázky) než je objem klientských depozit. Její aktuální hodnota k 31. 1. 2003 činí 17 mld. korun, přičemž objem klientských depozit a úvěrů přijatých od klientů činí 16,7 miliardy korun.
 - 
V kterémkoliv okamžiku je eBanka schopna pokrýt bez problémů požadavky klientů na výběr hotovosti. Jakékoliv spekulace o problémech se schopností dostát svým závazkům vůči klientům jsou neopodstatněné. Fámy, které se v této souvislosti objevily, jsou zjevnou snahou zneužít problémy Union banky k útokům na eBanku. Ty mohou být motivovány konkurenčním bojem na bankovním trhu. eBanka již podala trestní oznámení pro podezření ze spáchání trestného činu šíření poplašné zprávy.
 - 
Další klíčový ukazatel finančního zdraví banky – kapitálová přiměřenost – má eBanka rovněž jeden z nejvyšších na českém trhu. Tento ukazatel u eBanky činí 35,38 % (k 31. 1. 2003), což je vysoko nad ČNB požadovaných minimálně 8 %.
 - 
Je rovněž jediná banka na českém trhu, která není zatížena špatnými úvěry z minulosti.
 - 
"Je součástí nejsilnější české finanční skupiny České pojišťovny, která má aktiva v objemu více než 116 mld. Kč. Členství v této skupině je zárukou dlouhodobé stability a růstu,“ uvedl generální ředitel a předseda představenstva eBanky Radomír Lašák.
 
O růstu eBanky svědčí i obchodní výsledky dosažené v uplynulém roce. Objem klientských vkladů vzrostl na 7,2 mld. Kč, což je o více než 15 % v porovnání s koncem roku 2001. Celkový objem úvěrů se zvýšil téměř čtyřnásobně na 1,1 mld. Kč, což představuje pouze sedminu objemu vkladů přijatých od klientů. Celkový počet klientů se zvýšil z 202 tisíc (k 31.12. 2001) na 309 tisíc (k 31. 12. 2002) – to je meziroční růst o 53 %. Z toho více než 75 tisíc klientů využívá osobní a firemní účty. Což činí v meziročním srovnání nárůst o více než 26 %. Bilanční suma dosáhla k 31. 12. 2002 hodnoty téměř 19,9 mld. Kč. Meziročně se zvýšila téměř o 94 %.
eBanka je univerzální banka, která nabízí ucelené portfolio produktů a služeb pro podnikatele, malé a střední podniky i pro fyzické osoby ve svých 26 obchodních místech. Je členem finanční skupiny České pojišťovny (přes 99,9% akcií drží v eBance Česká pojišťovna), nejsilnější finanční skupiny u nás. České pojišťovně byl mezinárodní ratingovou agenturou Standard & Poor’s koncem loňského roku zvýšen mezinárodní rating na BBB minus (BBB-), tzn., že se Česká pojišťovna dostala do tzv. investičního stupně. Konsolidovaný zisk finanční skupiny České pojišťovny za posledních pět let (1997-2001) byl téměř 11 mld. Kč a počet klientů je vyšší než 5 milionů.
Celkový počet klientů eBanky přesáhl 313 tisíc. Více než 78 tisíc klientů využívá Firemní a Osobní účty eBanky a z toho přes 36 tisíc klientů využívá i službu GSM Banking. 76 tisíc klientů je majiteli produktů v rámci programu ČP Finance a přes 158 tisíc klientů vlastní úvěrovou YES kartu.
Zdroj: eBanka



				
								
								
								
								
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					