Nečekaně vysokou částku v hodnotě 18 bilionů jenů, tedy více než 170 miliard dolarů, hodlá japonská vláda investovat ke stimulaci ekonomiky země vycházejícího slunce. Celkový rozsah vládních injekcí do ekonomiky od kolapsu bubliny nafouknutých cen japonských investičních aktiv na
konci 80. let činí ohromujících 125 bilionů jenů (1,2 bilionu USD). Premiér Keizó Obuči včera prohlásil, že nové a zaručeně prý poslední výdaje, které půjdou do tradičních veřejných prací, ale i na úvěrové garance malým firmám a do nového systému sociální péče o důchodce, mají zvýšit tempo ekonomického růstu Japonska v příštím roce na 0,6 procenta z původně předpokládaných 0,5 procenta.V horizontu dalšího roku pak má balík přispět ke zvýšení tempa růstu o 2,5 procentního bodu. Mnozí ekonomové hledí na novou iniciativu japonské vlády více než skepticky. Stimulační balík nemá jasnou vizi a jde v něm spíše o rozdělování výdajů s politickými ohledy na budoucí volby, které se mají konat do října 2000. "Vláda bude asi dále sestavovat stimulační balíky, dokud téměř úplně nezkrachuje," zhodnotil opatření Xinyi Lu, hlavní analytik tokijské Paribas Capital Markes. Masivní rozpočtové výdaje na jedné straně omezily propad krachující japonské ekonomiky v předchozích dvou letech, na straně druhé prudce vzrostl vnitřní dl
uh Tokia od roku 1992 na trojnásobných 100 bilionů jenů. To představuje 118 procent HDP, což je nejvíce mezi 29 vyspělými zeměmi Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD).Zdroj: LN z 12. 11. 1999



 
				 
								 
								 
								 
								







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					