Zveřejněné hospodářské výsledky Komerční banky za rok 2002 jsou zpracovány dle českých účetních standardů a mezinárodní účetních standardů. Vedení banky zveřejní úplně auditované výsledky dne 31. března 2003.
Banka v roce 2002 dosáhla podle mezinárodních účetních standardů nekonsolidovaný čistý zisk ve výši 8 763 milionů Kč, zisk banky tak meziročně vzrostl o 246 %.
Čisté úrokové výnosy meziročně poklesly o 4,2 % na konečných 12 447 mil. Kč. Vývoj těchto příjmů byl ovlivněn pokračujícím poklesem úrokových sazeb.
Čisté poplatky a provize ve výši 8 320 mil. Kč představují nárůst o 0,9 % oproti roku 2001. Tento výsledek zahrnuje růst nekurzových poplatků a provizí o 3,3 % a zároveň pokles kurzových poplatků a provizí v důsledku dopadu zavedení jednotné evropské měny euro. Na vývoj poplatků a provizí měly částečně negativní vliv i srpnové povodně.
Celkové výnosy banky ve výši 22 596 mil. Kč představují pokles o 5,1 % v porovnání s rokem 2001.
Celkové provozní náklady zahrnující administrativní a restrukturalizační náklady dosáhly výše 12 760 mil. Kč, a poklesly tak ve srovnání s rokem 2001 o 15,3 %.
Vyššího zisku podle CAS bylo dosaženo především v důsledku sjednocení českých účetních standardů v oceňování cenných papírů se standardy mezinárodními. Od ledna 2002 jsou podobně jako v IAS i v CAS cenné papíry v portfoliích k obchodování a k prodeji oceňovány reálnou hodnotou. Jednorázové přecenění těchto cenných papírů vedlo v souladu s českými účetními standardy k mimořádnému výnosu. V současné době neexistují rozdíly v oceňování cenných papírů mezi CAS a IAS.
Zdroj: tisková zpráva Komerční banky



				
								
								
								
								
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					