Novým generálním ředitelem a předsedou představenstva byl jmenován Petr Votoupal, který dříve působil mimo jiné v První česko-ruské bance, v Konsolidační bance či v Komerční bance. Štefan Veselovský a Michal Gaube zůstávají i nadále členy představenstva. Čtvrtým členem představenstva byla jmenována bývalá manažerka Union pojišťovny Hana Vysloužilová .
S bývalým generálním ředitelem Romanem Mentlíkem se Invesmart dohodl na rezignaci z funkce předsedy představenstva a generálního ředitele Union banky již minulý týden. "Mým úkolem bylo nalézt východisko z kritické situace, ve které se Union banka nacházela po rozhodnutí minulého vedení. Přestože jsem naprosto přesvědčený o realistickém základu plánu a jeho realizovatelnosti, což následující týdny podle mne potvrdí, jsem rozčarován technicistním a byrokratickým přístupem většiny subjektů, se kterými byl tento plán projednáván bez ohledu na jeho jednoznačný přínos pro klienty," sdělil Roman Mentlík. Na stabilizaci současné situace Union banky a odvrácení případného vyhlášení konkurzu s Invesmartem nyní spolupracuje investiční banka Goldman Sachs. Tři z původních pěti návrhů na vyhlášení konkurzu již přitom byly staženy. Zapojení společnosti Goldman Sachs však neznamená jakékoli změny ve vlastnických poměrech v Union bance. Společnost Invesmart zůstává nadále vlastníkem banky.
"Roman Mentlík byl pro Union banku tím nejlepším krizovým manažerem, jakého jsme mohli vybrat," řekl Paolo Catalfamo, předseda dozorčí rady Union banky a výkonný ředitel a předseda představenstva společnosti Invesmart. "Mrzí nás, že jím připravený záchranný plán byl Českou národní bankou i ministerstvem financí odmítnut. Byli jsme přitom přesvědčeni, že tento plán představoval reálnou šanci k záchraně Union banky," dodal. "Věřím, že nový plán připravovaný se společností Goldman Sachs je nejlepší cestou k odvrácení konkurzu," uzavřel Catalfamo.
Union banka a Invesmart i nadále věří v možnost zvrácení rozhodnutí České národní banky o odnětí licence. Union banka proti tomuto rozhodnutí podá rozklad.
Zdroj: tisková zpráva UB, ČTK



				
								
								
								
								
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					