„Hlavní činností agentury CzechInvest je podpora podnikání a investic v České republice. To se týká i soutěží, jako je Nejlepší podnikatelský záměr 2010/2011,“ upozorňuje generální ředitel agentury CzechInvest Miroslav Křížek. „Vytvořit kvalitní a realizovatelný podnikatelský záměr není vůbec jednoduché. Je proto velmi zajímavé, jak se studenti středních a vysokých škol s tímto úkolem popasovali,“ dodává Miroslav Křížek.
„Soutěž jsme vyhlásili ve spolupráci s Univerzitou Tomáše Bati ve Zlíně a dalšími partnery v září 2010. Studenti mohli předkládat projekty do konce letošního února,“ říká jednatelka Technologického inovačního centra s.r.o., které je hlavním organizátorem soutěže, Daniela Sobieská. „Vysokoškoláci předložili 17 a středoškoláci 30 soutěžních projektů. V březnu se konalo první kolo hodnocení, ze kterého vzešlo deset postupujících projektů z každé kategorie,“ doplňuje Daniela Sobieská.
Ve čtvrtek bude pokračovat druhé kolo hodnocení, které zahrnuje i osobní prezentace projektů před hodnotitelskou komisí, pro vysokoškoláky. Středoškoláci ho už mají za sebou. „Členy hodnotitelské komise jsou zástupci organizátora soutěže, investorů a partnerů, včetně CzechInvestu. Studenti tak mají jedinečnou možnost se zdokonalit v prezentačních dovednostech před odborníky. Hodnocení a doporučení komise pak budou moct využít při skutečné realizaci svých záměrů,“ říká ředitel regionální kanceláře agentury CzechInvest ve Zlíně Daniel Hajda.
Výsledky soutěže organizátoři vyhlásí v květnu. Novinkou letošního ročníku je tzv. cena za kreativitu, kterou získají studenti s nejoriginálnějším projektem nebo způsobem prezentace před komisí. „Pro studenty soutěž představuje jedinečnou příležitost, jak prezentovat nejen své schopnosti a dovednosti, ale také svou kreativitu a nápaditost. Ocenění by je mohlo motivovat k tomu, aby po skončení školy začali podnikat,“ vysvětluje kancléřka Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně Andrea Kadlčíková.
V rámci soutěže se konaly doprovodné semináře a workshopy pro studenty UTB ve Zlíně, Vyšší odborné školy ekonomické Zlín a středních škol ve Zlínském kraji. Účastníci se na nich mimo jiné dozvěděli, jak vytvořit podnikatelský záměr, založit firmu či financovat podnikání. I CzechInvest představil své služby a možnosti, které mají v České republice začínající podnikatelé. Dalšími tématy byly například ochrana duševního vlastnictví a příklady z praxe. Doprovodného programu se zúčastnilo téměř 400 studentů.
Více informací o soutěži najdete na www.ticzlin.cz/soutez.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
