Hledání strategického investora pro strojírenskou skupinu PBS Holding, která má vážné potíže, skončilo překvapivým rozuzlením. Management mateřské společnosti, vlastnící 85 procent akcií, včera na mimořádné valné hromadě oznámil, že své podíly prodá brněnské finanční skupině imAGe Group. Ta sídlí v těsném sousedství vedení PBS Holding. Proti tomu se ohradil vlastník zbývajících 15 procent akcií - společnost ND 600. "ImAGe je jen společenství firem obchodujících s cennými papí
ry.Společnost přitom potřebuje investora z oboru strojírenství," namítl předseda představenstva ND 600 Roman Hütter a oznámil, že podá žalobu na neplatnost valné hromady, protože její svolání nebylo veřejně oznámeno třicet dní předem. Vstup nového investora zaskočil i analytiky. "Nemyslím si, že ImAGe by byla konečný vlastník, spíš je jen prostředníkem a za čas to prodá někomu dál," řekl ekonom makléřské společnosti BBG Petr Sedlář. "Skutečný majitel buď nechce být v tuto chvíli vidět, anebo to někomu fina
ncuje, akcie si ponechá, ale akcionářská práva předá skutečnému kupci," míní Michal Perka z Böhm&partner. Ředitel imAGe Miroslav Jirků však tvrdí, že si majoritu chtějí podržet nejméně pět let. "Především ale přinášíme řešení problému financování výroby. Kromě ABB má totiž většina domácích dodavatelů energetického strojírenství s penězi na výrobu velké potíže. Šance PBS se tedy zvýší." Firma imAGe spravuje majetek za šesti miliard korun.Od dubna vlastní majoritu v PBS Velká Bíteš a podílela se například na revitalizaci fondů Apollón holdingu. Jirků připustil, že firmu přebírá ve stavu velkých těžkostí. "Management včas nezareagoval na pokles poptávky na trhu. Situace však podle našeho názoru ještě nedosáhla bodu, z něhož není návratu," řekl Jirků. Jádrem už
rok trvajícího boje o ovládnutí skupiny je hlavně dceřiná PBS DIZ. Její atraktivitu zvyšuje i obnovená naděje na dokončení stavby elektrárny Iranshar, kterou iránská strana přerušila počátkem devadesátých let. Výpadek této zakázky byl také jedním z hlavních důvodů dramatického poklesu tržeb DIZ, které ještě v roce 1993 činily přes tři miliardy, vloni však už jen 85 milionů korun.Zdroj: HN z 30. 11. 1999
 



 
				 
								 
								 
								 
								







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					