Každý čtvrtý evropský podnik míří na nové trhy

23.06.2011 | , HSBC
Tiskovka - NEPOUŽÍVAT


23.6.2011 Podle průzkumu uskutečněného v rámci udílení evropských cen European Business Awards podniky opět zažívají růst a soustřeďují se především na globální expanzi. Výsledky zřetelně ukazují, že v příštích třech až šesti měsících každý čtvrtý podnik plánuje vstup na nové trhy, zatímco pětina podniků zamýšlí představit nový produkt či službu.

Více než 500 evropských firem z celkem 32 zemí včetně České republiky se zúčastnilo výzkumu, který bude probíhat dvakrát ročně. Základ reprezentativního vzorku tvoří společnosti, jež se v minulosti účastnily soutěže o evropské ceny European Business Awards.

Společnosti, které se průzkumu účastnily, jsou vzhledem k evropskému podnikatelskému prostředí v porovnání s globálním měřítkem velice optimistické. Téměř polovina firem vidí jako největší příležitost pro expanzi evropských podniků výzkum, inovace a příliv nových talentů.

Podle mnoha podniků mají ekonomiky Asie, Jižní Ameriky a východní Evropy velký potenciál k dalšímu růstu. Téměř polovina (46 %) firem považuje nové trhy jako hlavní výzvu a více než 20 % z nich uvádí, že chtějí tyto trhy využít ke své další expanzi a vytvoření zdravého konkurenčního prostředí. Navíc se již polovina z dotazovaných firem vypořádala s dopady hospodářské krize nebo nadále nepociťuje její působení.

V celkových výsledcích výzkumu jsou zahrnuty i odpovědi 185 společností, které se letos probojovaly do semifinále kola soutěže o ceny European Business Awards, sponzorované mezinárodní finanční a bankovní skupinou HSBC. Prestižní ocenění European Business Awards jsou udělovány společnostem na základě jejich inovativního přístupu a výsledků obchodních aktivit.

Autor článku

Tiskovka  

Články ze sekce: Tiskovka - NEPOUŽÍVAT