Podnikatelé skupují ready-made společnosti s víceletou historií

14.07.2011 | , Společnosti Online s.r.o.
Tiskovka - NEPOUŽÍVAT


13.7.2011 Začít podnikat a hned mít firmu i s několikaletou historií. Přesně to požaduje více než polovina českých podnikatelů nakupujících ready-made společnosti. V předcházejících letech nebyl o starší firmy příliš zájem, letos tvoří 51 % prodaných společností. Hlavní výhodou starších firem je delší podnikatelská historie, která znamená lepší image. Data vyplývají z analýzy firmy Společnosti Online, která je lídrem v prodeji ready-made společností.

V letošním roce tvoří firmy založené v letech 2009 a 2010 51 % všech prodejů realizovaných Společnosti Online. Poměr je až na desetiny procenta shodný v případě prodejů společností s ručením omezeným, akciových společnosti i evropských společností (SE). Ve srovnání s předcházejícími lety se jedná o dramatický nárůst. Důvody však nejsou ekonomické nebo kvůli změně legislativy. Podnikatelům jde o image stabilní a delší dobu existující společnosti.

„V minulosti jsme zažili období, kdy výrazně vzrostl zájem o starší společnosti. Důvodem byla změna legislativy, a starší firma jednoznačně vyplatila. Dnes je motivem delší historie zápisu v obchodním rejstříku. Ta v partnerech vzbuzuje větší důvěru, než když jednají se společností založenou před měsícem,“ říká Mária Ščamburová, obchodní ředitelka Společnosti online, lídra na trhu prodeje ready-made společností a dodává: Delší historie je důležitá zejména pro podnikatele, kteří se ucházejí o některou z větších zakázek, případně o veřejné dotace."

K vyšší důvěryhodnosti přispívá nejen delší podnikatelská historie, ale také provedená inventura účetnictví za předešlá období. Právě inventura účetnictví bývá nutným požadavkem v některých výběrových řízeních. I přes delší historii zápisu v obchodním rejstříku ready made společnosti založené v dřívější době nevykonávaly podnikatelskou činnost a při jejich koupi tak podnikatel nepřebírá žádné závazky z minulosti.

Trh prodeje ready-made společností, tedy firem předzaložených a připravených k dalším prodeji v České republice každým rokem narůstá. V roce 2009 podnikatelé koupili 2 600 těchto společností, v roce 2010 už 3090. V loňském roce tak každá osmá založená společnost vznikla jako ready-made.

Články ze sekce: Tiskovka - NEPOUŽÍVAT



Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.