Kabinet změnil usnesení o doplnění zdrojů Státního fondu tržní regulace na návrh Ministerstva zemědělství.
Nízké příjmy Státního fondu tržní regulace (SFTR) v zemědělství jsou hlavní příčinou jeho finanční tísně a neschopnosti vracet státní finanční výpomoc. Kabinet Miloše Zemana proto včera rozhodl schválit změnu vládního usnesení o okamžitém doplnění zdrojů SFTR o 400 miliónů korun, čímž se původně návratná bezúročná půjčka ve výši 50 miliónů korun od Vš
eobecné pokladní správy (VPS) stala nevratnou dotací pro SFTR.Usnesení, které vláda přijala letos v dubnu, umožnilo mimo jiné poskytnout bezúročnou návratnou půjčku 50 miliónů korun z kapitoly VPS. Tyto zdroje byly původně vyčleněné na dotace na podporu exportu pro Českou exportní banku.
SFTR použil půjčku na splátky úvěrů u Československé obchodní banky, která byla splatná v polovině minulého měsíce.
V předkládací zprávě k návrhu ministra zemědělství Jana Fencla se uvádí, že v letošním roce pokračoval pokles světových cen obilovin a SFTR v zemědělství se nepodařilo podstatně zvýšit prodejní ceny při vývozu potravinářské pšenice z loňské sklizně, takže fond nezískal tržby, které očekával.
SFTR má zajišťovat stabilitu (regulaci) na agrárním trhu. Je financován ze státního rozpočtu a z úvěrů. Podle zprávy vlády o stavu české společnosti se od roku 1994 zaměřuje především na regulaci trhu mléka a mléčných výrobků, na trvalou nadprodukci technologického tuku, který je možné vyvážet pouze se subvencemi. V pří
padě trhu obilovin, především pšenice, se intervence SFTR každoročně mění a působí obousměrně.Zdroj: HN z 7. 12. 1999



 
				 
								 
								 
								 
								







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					