Jedním z aspektů, který v současnosti může brzdit rozvoj malých a středních firem, je nízké povědomí podnikatelů o možnostech, které jim přináší internet. Mnozí podnikatelé se v internetovém prostředí neorientují či se obávají potřeby vysokých investic do internetového marketingu. Přitom průzkum* zjistil, že v roce 2009 internet přispěl českému hospodářství odhadem již 130 miliardami korun, což představuje 3,6 % HDP a tento podíl může nadále růst. Z toho 40 % tvoří on-line nákupy, které mohou každý rok růst o 19 %. Výhod online prostředí k oslovení nových zákazníků však zatím firmy dostatečně nevyužívají. Proto internetové společnosti Effectix a Shoptet startují sérii bezplatných vzdělávacích seminářů pro menší a střední firmy. Cílem je představit efektivní a levné cesty propagace na internetu, naučit firmy vyhodnocovat efektivitu svých investic a efektivně oslovit nové zákazníky na internetu. Účast na seminářích je bezplatná, první z nich proběhne 24. 8. 2011 v coworkingovém prostoru HUB v Praze. Semináře proběhnou pod záštitou Hospodářské komory České republiky.
Pomoci firmám efektivně naplňovat své zájmy prostřednictvím internetu a přilákat nové klienty mají za cíl semináře pořádané společnostmi Effectix a Shoptet. „Internetová gramotnost české populace nepřetržitě roste. Masivní přesun potencionálních zákazníků na internet si žádá hledání nových komunikačních kanálů, jak je oslovit. Tuto skutečnost si podnikatelé sice uvědomují, nicméně řada z nich stále neví, jak na to. Panují názory, že internetové služby jsou drahé nebo, že firmy využívající klasické reklamní a prodejní cesty, internet nepotřebují. Podnikatelům, kteří navštíví náš seminář, chceme ukázat, jak levné a přitom efektivní mohou být některé online nástroje,“ vysvětluje hlavní cíl semináře David Bauckmann, technický ředitel společnosti Effectix, která se specializuje na online služby a internetový marketing.
Druhou internetovou firmou, stojící za seminářem, je Shoptet, přední český dodavatel e-shopů. „Na českém trhu je velké množství elektronických obchodů. Celá řada z nich byla od začátku naprogramována na zakázku klienta. To si vyžádalo značné finanční investice, přitom takový obchod může bez pravidelné systémové aktualizace velmi rychle zastarat. Naše společnost nabízí již hotová a osvědčená řešení e-shopů, stačí je pouze přizpůsobit požadavkům klienta. Provozování takového internetového obchodu potom vyjde bez vysoké počáteční investice pouze na několik stovek korun měsíčně, včetně pravidelné údržby systému. Pokud klientovi řešení vyhovuje a nechce platit pravidelný pronájem obchodu, může si za výhodných podmínek odkoupit licenci,“ říká o nabídce, která může podnikatelům přilákat nové klienty, Miroslav Uďan, obchodní ředitel Shoptet.
Celkem čtyřhodinový seminář je pojat jako workshop pro malé a střední firmy. Účastníky čekají praktické ukázky konkrétních řešení, příklady využití nástrojů jako je Google Analytics a Effectix analyzer. Navíc mohou s odborníky konzultovat jejich konkrétní problémy a možnosti rozvoje jejich podnikání. Semináře pro podnikatelskou sféru podpoří Hospodářská komora České republiky.
První ze série seminářů proběhne ve středu 24. srpna v pražském HUBu, coworkingovém prostoru určeném pro začínající podnikatele. Podobnou příležitost dostanou také západočeští podnikatelé, pro které je seminář připraven 7. září v Plzni.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
