Internet může snížit pojistné

31.01.2000 | ,
MAKRODATA A EU


perex-img Zdroj: Finance.cz

Zástupci pojišťoven soudí, že v budoucnu se bude více využívat netradičních prodejních kanálů a tím dojde k poklesu jejich nákladů

Zástupci pojišťoven soudí, že v budoucnu se bude více využívat netradičních prodejních kanálů a tím dojde k poklesu jejich nákladů.

Počet uživatelů internetu stále roste a již nyní je cítit tlak ze strany potenciálních klientů na využití tohoto prodejního kanálu kromě jiných oborů i v pojišťovnictví. Shodli se na tom zástupci ústavů, které HN oslovily. "Tržní tendence hovoří jasně, klient chce nakupovat pohodlně, rychle a stále levněji, tedy přes internet," míní mluvčí ČS-Živnostenské pojišťovny Karel Kopecký s tím, že například ve Francii tvoří z celkového prodeje na internetu 8 % nákup finančních služeb, ale v Austrálii je to již 14 procent.

Zatím se síť využívá zejména pro získání informací, dohodnutí schůzky s pojišťovacím poradcem, stažení formuláře návrhu smlouvy, oznámení pojistné události. "Využití "přímého" pojišťování bude nejdříve u jednodušších produktů jako například u cestovního pojištění. Postupně se rozšíří i n

a další produkty a služby určené pro občanskou klientelu a menší podnikatele," soudí Radomír Satínský z Union pojišťovny. Základem pro využití přímého kontaktu klientem bude podle něj určitá forma rámcové pojistné smlouvy, v jejímž rámci bude klient moci operativně prostřednictvím telefonu nebo internetu provádět změny, doplnění, rozšíření pojištění a vyřizovat pojistné události. "Celou situaci by zjednodušilo a urychlilo schválení digitálního podpisu. Velkou roli hraje i další rozvoj bankovního internetového obchodování," připomíná mluvčí Allianz Květa Voglová.

Otázkou však zůstává, zda lze po internetu nabídnout i sofistikované produkty, nejen třeba cestovní pojištění. "V USA se pojišťovnám daří prodávat prostřednictvím tohoto distribučního kanálu i investiční životní pojištění," uvedla Lenka Libánská z Nationale-Nederlanden. Pro tyto typy pojištění však vždy bude podle Marcely Slepánkové z Generali nezbytný proškolený poradce, který může podle potřeb klienta vybrat nejlepší variantu pojistky. "Uzavírání p

ojistných smluv prostřednictvím internetu bude pohodlné, časově nenáročné a sníží provozní náklady pojišťoven, což může v budoucnosti přispět i ke snížení pojistných sazeb," připomíná mluvčí Kooperativy Martin Diviš. Jedním z oblíbených kanálů se stává i telefon, jak ukazují zkušenosti pojišťovny ČP Direct. "Tuto možnost využívají zejména klienti, kteří potřebují uzavřít pojištění okamžitě před odjezdem do ciziny," uvedl mluvčí mateřské České pojišťovny Michal Urban.

Zdroj: HN z 31. 1. 2000

Autor článku

 

Články ze sekce: MAKRODATA A EU