Kromě všestranného využití internetu mohou firmy v nových podmínkách přežít jen díky kvalitní péči o zákazníky.
Prudký růst internetu, a zejména jeho využití v obchodním styku mezi firmami mění v současné době tvář světové ekonomiky a zvyšuje počet zájemců o něj. Odborníci proto odhadují, že v roce 2003 bude mít přístup k tomuto médiu půl miliardy lidí. Problémem Evropy je však ve srovnání s USA nižší počet uživatelů "informační dálnice". "Například Něme
cko je v tomto směru pozadu za USA o rok a půl, ale v roce 2003 přesáhne počet uživatelů internetu 50 na sto obyvatel. V USA bude tento ukazatel již téměř 60," uvedl včera na globálním telekomunikačním fóru pořádaném společností Andersen Consulting člen vedení Deutsche Bank Herwig Leins. Podle něho se v roce 2003 bude mezi firmami (tzv. B2B - business to business) prostřednictvím internetu realizovat objem obchodu ve výši 1,5 biliónu eur."Síť sítí" ale není jedinou výzvou změn na mapě světové ekonomiky. "Přichází století zákazníka, přichází ekonomika, kterou pohání kupující," míní generální ředitel Andersen Consulting Joe Forehand. S "novou ekonomikou" je podle generálního ředitele společnosti Red Herring Communications Anthonyho Perkinse spojen zejména ro
zvoj nových technologií. Toto odvětví je v USA vůbec třetí nejvýznamnější a vytváří plnou třetinu všech nových pracovních míst. Perkins však zároveň varoval před velkým přeceňováním internetových firem a předpověděl prudký pokles jejich akcií, k němuž nedávno došlo. "Může dojít k dalšímu 20- až 25procentnímu poklesu, ale věřím, že tento boom bude v budoucnu pokračovat," zdůraznil. Podle některých odborníků 80 procentům internetových společností hrozí velké problémy, protože nevykazují zisk.Jednou z velkých
společností, která nový "internetový" trend zachytila, je francouzský Alcatel. Jak uvedl jeden z jejích generálních sekretářů Jacques Donogué, příjmy Alcatelu v roce 1995 pocházely z 39 procent z telekomunikačních aktivit. Letos již činnosti spojené s internetem dominují.Zdroj: HN z 24. 05. 2000