Levné zahraniční zájezdy konkurují tuzemské turistice

13.06.2000 | ,
MAKRODATA A EU


perex-img Zdroj: Finance.cz

Levné zájezdy k moři, například do severní Itálie nebo Chorvatska a Bulharska, stejně jako loni konkurují tuzemské turistice

Levné zájezdy k moři, například do severní Itálie nebo Chorvatska a Bulharska, stejně jako loni konkurují tuzemské turistice. Mezi klientelou, která jezdí na dovolenou v ČR, se začíná na jedné straně tvořit skupina těch, kteří volí kvalitní doplňkové služby k ubytování v hotelech, a na druhé straně silná skupina zájemců o levné pobyty v pronajatých chatách a chalupách. V tuzemském cestovním ruchu převažují dva hlavní směry. Stále širší skupina náročně

jších klientů vyhledává kvalitní hotely a penziony poskytující širokou škálu doplňkových služeb (posilovny, bazény, sauny, tenisové kurty aj.), druhá, neméně početná, pak tráví dovolenou v pronajatých soukromých chatách či chalupách.

Obvykle čeští turisté volí pro svou dovolenou v tuzemsku týdenní pobyty u vodních ploch, menší část klientů vyráží v letních měsících do hor. Rostoucí zájem zaznamenávají cestovní kanceláře o pobyty nabízející aktivní trávení volného času. Cestovní kancelář Atis prodala ke konc

i května tuzemské zájezdy 33 tisícům klientů, což je na úrovni loňského roku. Podle obchodního a produkčního ředitele Atisu Petra Krče se letos projevuje velký nárůst konkurence. Klienti v tuzemském cestovním ruchu již jednoznačně volí kvalitnější pobyty, ovšem za rozumné ceny, poznamenal Krč. Zákazníci "nižších cenových kategorií" zřejmě z důvodu napjatého rodinného rozpočtu letošní dovolenou vynechávají.

Netradiční dovolená láká

Na druhou stranu je také dost solventnějších klientů, kteří jezdí na svoji druhou dovolenou právě v tuzemsku. Čeští turisté preferují letní dovolenou u vody. Nejžádanější jsou pobyty v délce sedmi až osmi dnů. Na základě současného prodeje CK Atis předpokládá, že se jí letos podaří udržet počty z loňského roku, tj. asi 34 tisíc

klientů v oblasti tuzemského cestovního ruchu. CK Fischer prodala zatím 7490 tuzemských zájezdů. Ve srovnání s loňskem je to výrazný nárůst, řekla mluvčí CK Věra Kudynová. Vloni totiž Fischer prodal za celý rok deset tisíc domácích zájezdů. Důvodem růstu je vyšší zájem klientů o relativně novou nabídku CK Fischer. Tuzemské zájezdy začal Fischer nabízet teprve vloni v dubnu.

Největší zájem je o tuzemské zájezdy u vody, na horách, z tematických pobytů se dobře prodávají vinné stezky, statky a cyklistické zájezdy. Nově se objevuje poptávka po lázeňských pobytech. Nejmenší zájem je o poznávací zájezdy. V létě se prostřednictvím CK prodávají hlavně týdenní pobyty, mimo prázdninové období pak většinou čtyřdenní zájezdy. Na základě současných výsledků očekává CK Fi

scher letos 15 tisíc prodaných tuzemských zájezdů. Také CK Firo-Tour nabídla tuzemskou dovolenou poprvé v loňském roce. Zájem byl obrovský a totéž platí pro letošní letní období, řekl ředitel CK Roman Fisek. Za léto 2000 Firo-Tour očekává prodej asi 1500 zájezdů v ČR a na Slovensku. Zájem klienti projevují spíše o levnější produkty - chaty, kempy a levné hotely. Většina letní klientely jezdí v ČR k vodě a na Šumavu.

Zdroj: LN z 13. 06. 2000


Autor článku

 

Články ze sekce: MAKRODATA A EU