Směr: Bezdrátová komunikace

26.06.2000 | ,
MAKRODATA A EU


perex-img Zdroj: Finance.cz

Z objemu exponenciálně vzrůstajícího elektronického podnikání bude i v příštích letech připadat 80 až 90 procent na obchod mezi podniky, tvrdí Craig R

Z objemu exponenciálně vzrůstajícího elektronického podnikání bude i v příštích letech připadat 80 až 90 procent na obchod mezi podniky, tvrdí Craig R. Barrett, šé

f Intel Corporation. Evropa je zatím v rozvoji elektronického obchodu a podnikání pozadu za Spojenými státy, může je však dohonit, pokud využije toho, že je už vůdcem v rozšíření bezdrátové komunikace, zejména v mobilní telefonii. Prohlásil to Craig R. Barrett, šéf Intel Corporation, největšího světového výrobce mikroprocesorů.

Na setkání s novináři ve Stockholmu zdůraznil, že Evropa pokulhává ve využití internetu za USA hlavně proto, že připojení k tomuto médiu je zatím velmi nákladné. Vyzval evropské podnikatele, aby rozhodně prosazovali snížení telekomunikačních sazeb, neboť jen tak mohou zrychlovat rozvinutí e-obchodu. Obzvláště se to podle něho týká malých a středních podniků, které si zpravidla nemohou dovolit pronájem pevných linek. Východiskem i p

ro ně je proto bezdrátová komunikace.

V centru pro bezdrátovou komunikaci (IWCC), který Intel začátkem roku otevřel v Kistě poblíž švédské metropole (ale také v Japonsku a Číně), předvedli novinářům možnosti bezpečné a spolehlivé mobilní komunikace prostřednictvím přenosných a kapesních počítačů i mobilních telefonů s technologií WAP. Jak HN řekl Eric Bohman, zakladatel úspěšného mladého švédského podniku EHAND, jehož softwaru mj. využívá i Intel, podařilo se jim vytvořit standard mobilní platformy pro pod

nikové aplikace, které poskytují mobilní rozměr přístupu do firemní databáze.

Podle C. Barretta budou v elektronickém obchodu a podnikání využívány jak tradiční pevné linky, tak i prostředky bezdrátové komunikace. Důležité pro evropské podnikatele je, jak podtrhl, "realizovat strategii elektronického podnikání a získat tak konkurenční výhody v dnešní nové ekonomice tažené internetem". Úspěšné budou jen ty firmy, které "stoprocentně integrují do svého elektronického modelu všechny aspekty svého podnikání -

styk se zákazníky, dodavateli, partnery a pobočkami aj."

Na otázku HN, zda v éře tzv. nové ekonomiky platí jiné zásady konkurenčního boje než v době tzv. staré ekonomiky, jak to tvrdí společnost Microsoft, šéf Intelu Craig Barrett prohlásil, že platí stále stejná pravidla. V USA se na společnosti, které mají příliš silnou pozici na trhu, vztahuje řada zákonů. Ty mají omezit zneužívání těchto výhod v neprospěch zákazníků i konkurentů. "Společnost Intel byla po řadu let vystavena šetření ze strany americké f

ederální vlády, ale vždy jednala tak, aby její chování bylo v souladu se zákony," uvedl.¨

Zdroj: HN z 26. 06. 2000

Autor článku

 

Články ze sekce: MAKRODATA A EU