Soutěž Zlatá koruna má velké ambice

20.04.2006 | , Finance.cz
ÚČTY A SPOŘENÍ


Cílem Zlaté koruny, soutěže o nejlepší finanční produkt roku, je pomáhat zákazníkům finančních společností s orientací v nabídce produktů finančního trhu. A nejen to, více v našem článku.

První ocenění Zlatou korunou se začala udělovat v roce 2003. Do prvního ročníku bylo přihlášeno jen o něco méně než 100 finančních produktů. Letos byl vyhlášen a právě probíhá již čtvrtý ročník soutěže, jejíž obliba a prestiž jak mezi veřejností, tak mezi finančními společnostmi neustále roste. O tom svědčí i fakt, že do letošního ročníku je přihlášeno více než 140 finančních produktů od celkem 50 bank, pojišťoven, leasingových, investičních a dalších finančních společností působících na českém trhu. Ostatně potvrzují to i slova Pavla Doležala, ředitele soutěže „Zlatá koruna si za dobu svého trvání získala prestiž a setkává se s patřičným zájmem finančních společností, a co je důležité je fakt, že se finanční společnosti konkurence nebojí a chtějí být veřejnosti otevřené.“  Soutěži poskytli v předchozích ročnících svou podporu také významné osobnosti, jako je premiér ČR Jiří Paroubek, guvernér ČNB Zdeněk Tůma, ministr financí Bohuslav Sobotka či ministr průmyslu a obchodu Milan Urban.

Které produkty o Zlatou korunu soutěží a jak hlasování probíhá?
Do soutěže Zlatá koruna, která každým rokem vyhlašuje nejlepší finanční produkty, mohou být přijaty všechny aktuálně platné výrobky a služby. Každý soutěžící může do jedné kategorie přihlásit neomezený počet produktů. Hodnocení produktů přijatých do soutěže provede nezávislá odborná porota - Finanční akademie, složená z finančních odborníků a publicistů. Pořadatel jmenuje předsedu a místopředsedu Finanční akademie. Finanční akademie hodnotí produkty korespondenčním způsobem. Pro hodnocení má každý porotce k dispozici pětibodovou stupnici od 10 (nejvyšší známka) do 1 (nejnižší známka). Konečné pořadí vznikne aritmetickým průměrem z bodů, získaných od hlasujících členů Finanční akademie. V každé kategorii budou udělena tři ocenění podle počtu bodů, obdržených od Finanční akademie:

  • Zlatá koruna
  • Stříbrná koruna
  • Bronzová koruna

Zároveň s hlasováním finančních odborníků probíhá i hlasování veřejnosti o Nejoblíbenější finanční produkt roku. Které finanční produkty byly v minulosti mezi veřejností nejoblíbenější? „Zatímco v prvním ročníku nejvíce hlasů od veřejnosti získalo Pojištění pro případ ztráty či krádeže platební karty od ČSOB, a vyjadřovalo tak i určitou obavu o bezpečnost produktů, v dalších letech už jednoznačně dominovaly produkty životního a kapitálového pojištění, tedy posun směrem k určitým jistotám do budoucna a finančnímu zabezpečení,“ řekl nám Pavel Doležal. Oficiální vyhlášení výsledků a předání cen se uskuteční na slavnostním večeru 11.5. 2006 za účasti zástupců všech přihlašovatelů.

V roce 2006 byly zvoleny tyto soutěžní kategorie:

Kategorie A:

  • Univerzální bankovní produkty
  • Elektronické bankovnictví
  • Stavební spoření
  • Hypotéky
  • Spotřebitelské úvěry
  • Platební karty
  • Životní a kapitálové pojištění
  • Penzijní připojištění
  • Podílové fondy
  • Leasing

Kategorie B:

  • Podnikatelské účty
  • Podnikatelské úvěry
  • Pojištění podnikatelů
  • Leasing pro podnikatele

Cena veřejnosti:

  • Nejoblíbenější finanční produkt roku

Zlatá koruna nechce být jen soutěží, má větší ambice
Jedním z primárních cílů soutěže je, jak jsme uvedli výše, pomoci zákazníkům finančních společností získat co možná nejlepší přehled o nabídce finančních produktů na našem trhu, a to doporučením těch nejpovolanějších - Finanční akademie, složené z finančních odborníků a publicistů.

To je ale jen jeden z cílů soutěže, jaké jsou ty další nám řekl ředitel soutěže Pavel Doležal „Některé produkty, které Finanční akademie, tedy odborníci, jednoznačně vyhodnotí jako nejlepší, nemusí mít zrovna nejširší klientelu. V takovémto případě je to většinou dáno vysokou sofistikovaností produktu. Odborníci to ocení, ale pro běžné klienty jsou tyto produkty příliš složité, málo srozumitelné a těžko uchopitelné. Ono to často má i svoji logiku, zejména u nových moderních produktů. Pokud však takové produkty na trhu nebudou, klienti nemají na čem růst. Nedá se tedy jednoduše dát rovnítko mezi dobrý produkt a úspěšný například z pohledu absolutního počtu uživatelů. To bychom pak mohli jen matematicky sestavit žebříček nejprodávanějších produktů. Ale v tom to přeci není. Nechceme stát na místě. Ambicí Zlaté koruny je také pomáhat novým progresivním finančním produktům a zvyšovat nároky jejich uživatelů.“  Hlasování odborníků tak pomáhá novým progresivním produktům získávat větší oblibu u klientů. Jsou však oceněné produkty opravdu na trhu úspěšnější a plní soutěž v tomto směru svou funkci? Pavel Doležel říká „Rozhodně ano, v naprosté většině případů jsou vítězné produkty na trhu uspěšnější. Stavěli jsme tento projekt jako most mezi finančními společnostmi a jejich klienty a se dá říci, že se po něm už dá nejen chodit, ale je na něm už docela čilý ruch. Bohužel zatím spíše jen jedním směrem. Chtěli bychom, aby Zlatá koruna sloužila i jako zpětná vazba pro finanční společnosti.“

Jaké produkty budou letos v soutěži u odborníků a u veřejnosti nejúspěšnější? Odrazí se na jejich hlasování rostoucí obliba Hypotečních úvěrů a elektronického bankovnictví? Na to si budeme muset počkat až do vyhlášení výsledků soutěže. Co však víme již dnes je že Zlatá koruna je úspěšný projekt a nelze než si přát aby se jí podařilo splnit vytyčené cíle. Bylo by to našemu finančnímu trhu jen ku prospěchu.

Autor článku

Michal Ruml  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: ÚČTY A SPOŘENÍ