Někteří se nechali již zlákat nabídkami cestovních kanceláří a již s předstihem vyrazili za sluncem do různých koutů světa. Většina z nás však má pár dní zaslouženého odpočinku od pracovních povinností teprve před sebou. Podle expertů z oblasti cestovního ruchu by letošní sezóna měla být rekordní, alespoň co do počtu českých občanů cestujících do zahraničí.
Pojištění na cesty samozřejmostí
Ať už cestujete do některého z okolních států Evropské unie, nebo se chystáte mimo unijní oblast, neměly byste zapomenout na uzavření cestovního pojištění. Právě v letních měsících se poptávka po tomto produktu několikanásobně zvýší. Nejinak tomu bude i tento rok. Pojišťovny jsou na tento nápor připraveny a mají dostatečné kapacity, aby mohly plně pokrýt zvýšenou poptávku po cestovním pojištění jak z hlediska objemu, tak i rozmanitosti potřeb jejich klientů.
Nezahálí ani asistenti
Nastanou-li v zahraniční nečekané problémy v podobě zranění, onemocnění, odcizení či poruchy vozidla apod., situace resp. její řešení se může mnohdy řádně zkomplikovat. V těchto případech je připravena „prodloužená ruka“ pojišťoven, a to asistenční služba. Pojišťovny sdružené pod hlavičkou České asociace pojišťoven spolupracují s renomovanými asistenčními společnostmi s celosvětovou působností, s dlouholetou tradicí a silným finančním zázemím. Není tedy nic jednoduššího, než zvednout telefon a spojit se s operátory, kteří rádi a ochotně vypomohou a poradí.
Kapacitní parametry asistenčních společností jsou obrovské. Lze se na ni obrátit z kteréhokoli místa na světě, 24 hodin denně. Tisíce jejich specialistů řízených z mnoha desítek operačních center jsou schopny okamžitě zasáhnout kdekoliv na světě a komunikují celkem ve více než 40 jazycích. Asistenční společnosti spolupracují s několika statisíci poskytovatelů specializovaných služeb jako jsou nemocnice, ambulantní lékaři, aj.
Spolu a lépe
V zájmu zlepšení péče o českého občana v zahraničí se rozvinula spolupráce mezi pojišťovnami a asistenčními společnostmi na straně jedné a Ministerstvem zahraničních věcí na straně druhé. Jejím cílem je dosáhnout optimální koordinace činností asistenčních služeb a zastupitelských úřadů České republiky. Tato koordinace a spolupráce je nutná zejména v závažnějších případech a situacích, kam pravomoci asistenčních služeb již nedosahují, tzn. zejména při potřebě komunikace s úředními místy, policií apod.
Zdroj informací: Tisková zpráva ČAP



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
