Zájem o povinné ručení po jeho demonopolizaci vyjádřily Česká pojišťovna, Česká kooperativa, ČS-Živnostenská pojišťovna, IPB pojišťovna, Allianz, Generali, Česko-rakouská pojišťovna (ČRP), Komerční pojišťovna, Universal, Chmelařská pojišťovna, Certusia, Slavia, Hasičská vzájemná pojišťovna, Winterthur a Česká podnikatelská pojišťovna. Tajemník oddělení public relation České asociace pojišťoven Jan Kábrt ČTK řekl, že o vstup do České kanceláře pojistitelů, která bude pro toto pojištění zřízena, projevilo zájem 17 pojistitelů. Předpokládá se přitom, že celkem zažádá o povolení k poskytování povinně-smluvního pojištění 17 až 20 pojišťoven.
Některé významnější pojišťovny mají obavy z toho, aby licenci nedostaly kapitálově slabě vybavené pojišťovny, které by nebyly schopny dostát závazkům ke klientům. V tom případě by totiž její závazky hradila Česká kancelář pojistitelů z jí spravovaného garančního fondu, kam budou přispívat všechny pojišťovny, provozující toto pojištění.
Podle Marie Malé z ČRP je třeba pro provozování tohoto pojištění nutné co nejdříve specifikovat podmínky pro udělení licence. V zájmu zákazníků bude nutné klást důraz i na dosavadní činnost pojišťovny na trhu a prokázání celkové připravenosti poskytovat tento druh pojištění, dodala.
Naopak generální ředitel pojišťovny Universal Milan Točina míní, že by při udílení licence nemělo docházet k diskriminaci menších pojišťoven. "K poskytování povinně-smluvního pojištění by měla být připuštěna drtivá většina pojišťoven, aby po zrušení monopolu nedocházelo ke kartelovým spojením," podotkl.
Licence k provozování povinně-smluvního pojištění odpovědnosti za provoz motorového vozidla bude vydávat ministerstvo financí.
Zákon o povinně smluvním pojištění odpovědnosti za provoz motorového vozidla, který ruší monopol České pojišťovny na takzvané povinné ručení, by při dalším hladkém legislativním procesu měl vejít v platnost k 1. lednu 2000.
Zdroj: ČTK



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
