Jednou z hlavním makroekonomických příčin současné recese české ekonomiky bylo vyhrocení vnější nerovnováhy počátkem roku 1997. Ta byla charakteristická vysokým deficitem běžného účtu, financovaným přílivem zahraničního dluhového kapitálu. V současné době se však situace zcela obrátila.
| Vývoj platební bilance (v mld. Kč) | ||||||
|
| 1998 | 1999 | ||||
| 1 čtvrt. | 2.čtvrt. | 1. polol. | 1.čtvrt. | 2.čtvrt. | 1. polol. | |
| Běžný účet | -8,6 | 0,8 | -7,8 | -10,4 | 10,0 | -0,5 |
| Z toho: | ||||||
| Obchodní bilance | -17,9 | -18,2 | -36,1 | -18,5 | -6,7 | -25,2 |
| Bilance služeb | 11,0 | 20,9 | 31,9 | 8,6 | 15,6 | 24,2 |
| Bilance výnosů | -4,7 | -5,8 | -10,5 | -4,1 | -4,7 | -8,8 |
| Běžné př evody | 3,0 | 3,9 | 6,9 | 3,5 | 5,8 | 9,3 |
| Finanční účet | 34,3 | 17,8 | 52,1 | 14,4 | -6,1 | 8,3 |
| Z toho: | ||||||
| Přímé investice | 19,7 | 18,7 | 38,4 | 19,3 | 23,3 | 42,6 |
| Portfoliové investice | 1,1 | 26,1 | 27,2 | 1,5 | 6,9 | 8,4 |
| Dlouhodobý kapitál | -13,1 | 9,8 | -3,2 | 5,8 | -3,3 | 2,5 |
| Krátkodobý kapitál | 26,6 | -36,8 | -10,3 | -12,2 | -33,0 | -45,2 |
Zdroj: Hospodářské noviny 10.9.1999



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
