Zahraniční investice jsou nejdynamičtějším motorem internacionalizace hospodářství. Tvrdí to šéf Institutu německého hospodářství Gerhard Fels. Jeho institut zveřejnil reprezentativní průzkum mezi německými podniky, které pro svá rozhodnutí o angažování se v zahraničí uvádějí dva důvody. Na prvním místě je blízkost k odběratelskému trhu a na druhém je snaha o snížení výrobních nákladů.
Podle Felse se dnes už i malé a střední firmy snaží diverzifikovat svou produkci tak, aby využily nižších nákladů také v zemích střední a východní Evropy. Pokud by byla zajištěna větší bezpečnost investic, šly by německé firmy do zahraničí daleko razantněji, konstatuje zpráva. Průmysl proto tlačí na politiku, aby v rámci nad
cházejícího vyjednávání WTO byla sjednána dohoda o investicích, která neprošla na půdě Organizace pro ekonomickou spolupráci a rozvoj (OECD).Německé firmy loni v zahraničí investovaly celkem 147 miliard DEM. Ovšem do SRN připlynuly investice jen za 11 miliard DEM. Vysoký rozdíl je způsoben tím, že vysoké náklady na výrobu v zahraniční investory spíše odrazují.
Zdroj: HN z 26. 11. 1999



 
				 
								 
								 
								 
								







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					