Chystanou fúzi v hodnotě 27 miliard USD mezi petrochemickými giganty Atlantic Richfield (Arco) a BP Amoco doporučila včera americká Federální komise pro obchod (FTC) zamítnout , neboť odporuje antimonopolním zákonům. Podle informací The New York Times stojí za rozhodnutím komise obava, že spojení obou společností by způsobilo růst cen benzinu v Kalifornii a na západě USA. Finanční transakce mezi Arco a BP Amoco však ještě může být zachráněna. Obě společnos
ti totiž mohou nabídnout FTC určité ústupky, které by byly pro komisi přijatelné a vedly by k povolení fúze.Komise bude zřejmě požadovat významné prodeje majetku. Obě společnosti by zřejmě musely prodat značný počet benzinových stanic, jako tomu bylo v případě již povolené fúze Exxon Mobil. V úspěšné ukončení fúze věří mluvčí společnosti BP Amoco. Ten sdělil, že s komisí existuje možnost dohody, která by uspokojila obě strany. Příčinou dalších obav je i možnost vytvoření kolosu, který by kontroloval přibližně tři čtvrtiny ropné produkce ve státě Aljaška. Svůj nesouhlas s fúzí proto již dříve vyjádřil Tony Knowles, guvernér nejsevernějšího amerického státu. V případě povolení fúze by si BP Amoco upevnilo svou pozici světové trojky v petrochemickém průmyslu.
Před ní by zůstaly jen Exxon/Mobil a Royal Dutch/Shell.Zdroj: LN z 2. 12. 1999



 
				 
								 
								 
								 
								







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					