Server www.messenweltweit.com je věnován výstavám a veletrhům a nejrůznějším praktickým informacím kolem nich. Je provozován ve třech jazykových mutacích, a to v angličtině, němčině a francouzštině. Rubriky jednotlivých výsledků hledání jsou vždy popsány ve všech těchto jazycích zároveň. Uživatel si může zvolit, zda bude k hledání přistupovat podle data konání, podle vystavovaných výrobků, místa konání, názvu veletrhu, pořadatele či vystavovatelů.
Poté, co
si zvolí způsob výběru, objeví se pole pro zadání dat, to znamená datum nebo země a město konání nebo název veletrhu atd. Výstupem je seznam veletrhů, které splňují zadaná kritéria. V případě volby vyhledávání přes pořadatele je samozřejmě výstupem seznam veletrhů pořádaný danou firmou a kontakty na ni. Ve výsledku vyhledávání podle produktu bývají zobrazeny i některé firmy, které mají tematicky shodný sortiment s uvedenými veletrhy. Je u nich uveden kontakt a sortiment, kterým se zabývají.U samotných ve
letrhů je uváděn název, datum konání, perioda pořádání, vystavované produkty, pořadatelská země, název výstaviště, statistika, jméno manažera projektu s kontaktem a pořadatel. Kliknutím na pořadatele se uživatel dostane na formulář, který je výsledkem hledání podle pořadatele. Obsahuje kontakt a seznam všech veletrhů pořádaných danou firmou. Všechny z uvedených údajů nemusí být vždy k dispozici u všech akcí, základní údaje však nechybí nikdy.Velice užitečnou funkcí této stránky je možnost vyhledávání telefonních a faxových čísel zaregistrovaných firem. Firmy se vyhledávají na základě prvních tří písmen a výsledek je rozdělen do sekcí V.I.P. a ostatní (Other). U firem uvedených ve V.I.P. sekci lze nahlédnout na jejich již zmiňovaný profil.
Doplňkovou funkcí je možnost sledovat výběr tiskových zpráv ze světa výstav a veletrhů. Z hlediska užitečnosti lze tuto stránku hodnotit velice kladně, a to proto, že poskytuje informace týkající se veletrhů konaných kdekoliv na světě. Zároveň rozsahem poskytovaných char
akteristik jednotlivých akcí dává možnost utvořit si o jednotlivých veletrzích alespoň základní představu o vhodnosti pro účast. Dalším důvodem je množství poskytovaných kontaktů, ať už na firmy, nebo především na pořadatele, u nichž lze získat všechny potřebné informace o vybrané akci.Zdroj: HN z 02. 08. 2000