Které světové firmy jsou „in“?

24.02.2012 | , Finance.cz
MAKRODATA A EU


Firemní značka je mnohdy pro firmu tím největším aktivem. Usnadňuje prodej, pomáhá získávat nové talenty do firmy a pronikat na nové trhy. Skvělá image se buduje dlouhodobě. Pozitivní vnímání zákazníkem je klíč k úspěchu. Které jsou nejúspěšnější, největší a nejinspirativnější společnosti? 

Inovace, kvalita a dlouhověkost je pro nejúspěšnější společnosti prvořadým úkolem. Dobrá image pomáhá prodávat i v horších časech. Nákupem „značky“ totiž zákazníci nekupují pouze užitnou hodnotu daného zboží, ale také určitý životní styl. Mezinárodně úspěšné firmy pomáhají i dalším tuzemským výrobcům pronikat na zahraniční trhy. Renomované společnosti dělají zemi neocenitelnou reklamu.


BMW – nejúspěšnější německá značka


Německo je země automobilovému průmyslu zaslíbená. Není proto divu, že v elitní desítce nejúspěšnějších německých společností za rok 2012 dle rozsáhlého průzkumu analytické společnosti GFK Gruppe je hned pět automobilek, BMW (1. místo), Audi (2. místo), Volkswagen (3. místo), Porsche (7. místo) a Daimler (9. místo). Německá auta jsou symbolem spolehlivosti i luxusu. O úspěchu firmy v žebříčku přitom rozhodují spotřebitelé. Popularita a vnímání zákazníků je pro každou firmu nesmírně důležitá.


  • - Elitní desítku nejlepších německých společností dle image v zahraničí, úspěchu na nových trzích a skvělou pověstí dle žebříčku „Best Brands 2012“ tvoří: BMW, Audi, Volkswagen, Bosch, Siemens, Miele, Porsche, Adidas, Daimler, Beiersdorf.


Apple – nejvíce inspirující společnost


Být inspirativní, kreativní a inovativní. Zkrátka trendy. To je cíl všech firem. Pro Američany je jednoznačně nejvíce inspirativní firmou Apple, iPod, iPhone a iPad jednoznačně ohromily svět. Není proto divu, že dle roszáhlé studie společnosti „The Global Institution for Inspiration“ je nejvíce inspirativní společností v USA za rok 2011 právě Apple. Být inspirativní je velmi cenné. Usnadňuje to získávat nové talenty, prosadit novinku na trhu. Kdo je inspirativní, ten je „in“. Jeho produtky nemohou přece v naší domácnosti chybět, ne?


  • - Elitní desítku tohoto prestižního ocenění tvoří: Apple, Wal-Mart, Microsoft, Dell, Google, Nike, Sony, Coca-Cola, Johnson and Johnson, Amazon.


Za luxusem do Francie nebo Itálie


Módní špičku tvoří francouzské a italské společnosti. Francouzské a italské firmy jednoznačně určují módní trendy. Nejznámější italské luxusní značky jsou: Gucci, Prada, Armani, Versace, Dolce & Gabbana, Valentino či Gian Franco Ferré, Cerrutti. Nejvýznamné francouzské luxusní společnosti jsou: Louis Vuitton, Chanel, Hermes, Cartier či Christian Dior. Pro všechny tyto luxusní je typické, že krizi příliš nepociťují. Luxusní zboží je vůči ekonomickým výkyvům poměrně odelné. Zvláště nyní, kdy velmi rychle bohatnou Číňané nebo Indové. Bohatí Čínané nebo Indové si chtějí dopřát západní luxus. Móda hraje významnou roli v životě občanů všude na světě.


Které společnosti jsou největší?


Renomovaný americký časopis Forbes pravidelně každoročně zveřejňuje žebříček největších a nejsilnějších kótovaných společností světa. Forbes Global 2000 je od roku 2003 každoročně zveřejňovaný seznam dvou tisíc hlavních veřejně obchodovatelných společností světa. Nejsou tedy hodnoceny společnosti vlastněné státem. Sestavovaný komplexní žebříček největších a nejsilnějších společností světa hodnotí čtyři ukazatele: výši tržeb, výši zisku, souhrn aktiv a tžní hodnotu společnosti. Stále více firem z různých států má zastoupení mezi dvěmi tisíci nejsilnějších společností světa. V žebříčku za rok 2011 má alespoň jedno zastoupení 62 zemí světa. Česko má jediné zastoupení – ČEZ (352. místo). Na předních místech najdeme banky a finanční společnosti a ropné a plynné společnosti.


  •  - Desítku největších a nejsilnějších firem tvoří JP Morgan Chase (USA, bankovnictví), HSBC (Velká Británie, bankovnictví), General Eletric (USA), ExxonMobil (USA, ropný průmysl), Royal Dutch Shell (Nizozemí, ropný průmysl), Petro China (Čína, ropný průmysl), ICBC (Čína, bankovnictví), Berkshire Hathaway (USA), Petrobras (Brazílie, ropný průmysl), Citigroup (USA, bankovnictví).


Prameny: GFK Gruppe „Best Brands 2012“, Forbes „Global 2000“ list 2011, Forbes „America´s Most Inspiring Companies“

Autor článku

Petr Gola

Petr Gola  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: MAKRODATA A EU