Britská cestovní kancelář on-line Lastminute.com snížila ve druhém čtvrtletí své ztráty na 9,27 miliónu liber ve srovnání s 11 milióny v prvních třech měsících letošního roku. Tato červená čísla byla ovlivněna vysokými počátečními náklady, ale i poklesem kursu jejích akcií. Ty se ve středu prodávaly za 40 procent jejich původní ceny. Jak píší BBC News, tento kurs byl způsoben i rostoucí obecnou nedůvěrou investorů ve schopnosti mnoha internet
ových podniků, tzv. dot.com, dosahovat zisků. Podle zakladatelky Lastminute.com Marthy Lane Foxové tyto náklady byly nezbytné pro budoucí pronikání na nové trhy a nové platformy.Cestovní kancelář má již 2,1 miliónu zákazníků v celé Evropě. Jak včera řekl agentuře Reuters šéf této akciové společnosti Brent Hoberman, podařilo se letos v předstihu splnit všechny klíčové plány, jako jsou rozšíření předplatitelské základny, služby zákazníkům, zvýšení hodnoty transakcí i předpoklady pro hrubý zisk. Původně zača
la po internetu prodávat letenky a cestovní zájezdy, nyní se však už 47 procent jejích aktivit týká prodeje zábavných programů. Koncem minulého čtvrtletí už tato "kybernetická cestovka" smluvně spolupracovala s takřka 3500 společnostmi.Zdroj: HN z 04. 08. 2000