Přibližně deset nových virtuálních obchodů vzniká každý den na českém internetu. Jejich počet v současnosti převyšuje 1900 a loni se zvýšil o 1000 procent. Na konferenci Prague Internet World 2000 to uvedl předseda představenstva společnosti Computer Press Jiří Hlavenka.
Internetové obchody a obchodní domy utržily loni podle studie firmy Deloitte & Touche v ČR 45 miliónů korun. Letos Hlavenka odhaduje růst trhu internetových obchodů o 2,5násobek a růst celk
ového trhu e-commerce o 300 procent.V nejbližší době dojde podle Hlavenky k větší specializaci jednotlivých webů, což by je mělo učinit atraktivnější pro cílení reklamy, a dojde k rozšíření tzv. vertikálních portálů nabízejících kompletní servis v dané oblasti. Zároveň budou vznikat aliance internetových obchodů a portálů. Transakční část portálů by se pro ně měla stát vedle reklamy významným zdrojem příjmů. Rozvoji internetového obchodu by mělo pomoci zjednodušení možností plateb za objednané zboží a vě
tší pružnost dodávek, například využitím kurýrních společností.Trh elektronického obchodování ovládnou podle Hlavenky kapitálově silné obchodní domy. Zatím však kapitáloví investoři umísťují své investice spíše do portálů, mediálních domů a poskytovatelů připojení.
Zdroj: HN z 20. 4. 2000