Majority dosáhla v Podniku výpočetní techniky (PVT) skupina kolem Investiční a Poštovní banky. Ta totiž koupila minulý týden majetkový podíl České pojišťovny a pokročila tak v posilování své pozice v PVT, který se stane součástí připravovaného holdingu. "Nevylučuji, že v souladu s tímto strategickým cílem koupíme další akcie této firmy," uvedla včera pro HN mluvčí IPB Barbora Tachecí.
Podle informací HN má Investiční a Poštovní banka zájem odkoupit PVT od Restitučního investičního fondu, jehož 20procentní podíl by měla šanci získat jako důsledek jeho otevření, kdy v rámci vyplácení podílníků bude muset dojít k odprodeji jeho majetkových účastí v řadě firem. Obdobný proces se časem rýsuje i u Privatizačního investičního fondu, který má v PVT 12,42procentní podíl akcií. Akviziční proces v Podniku výpočetní techniky nastartovala skupina kolem IPB zhruba před jedním a půl rokem. V současné době v něm samotná banka drží téměř 37procentní podíl, její dceřiná
společnost Domeana vlastní 18,62 procenta akcií. "Jsme dodavateli vývojových systémů a bankovních aplikací pro skupinu IPB, naším jednoznačným úkolem je integrace komunikačních systémů v rámci celého holdingu. Buď lze tento vztah řešit obchodní smlouvu, nebo na bázi vlastnictví," vysvětlil důvody zesilujícího majetkového propojení Jiří Fabián, ředitel PVT, který je zároveň členem představenstva Investiční a Poštovní banky. Od PVT například banka získala možnost nabídnout letos klientům jako jedna z prvních institucí na tuzemském trhu internetovou službu home banking.Zdroj: HN z 1. 12. 1999



 
				 
								 
								 
								 
								







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					