Špionážní fotografie, pořízené při testování příští generace vozů řady 5 mnichovské automobilky BMW, nám dávají poměrně dobrou představu o tom, jak bude tento prémiový sedan vyšší střední třídy vypadat. Na finální podobu si ale ještě počkáme více než rok, nejspíše do automobilové výstavy ve Frankfurtu v příštím roce. Verze Touring, stejně jako vrcholná verze M5 by pak měly přijít poměrně brzy po premiéře sedanu. Co se týče „supersportu v obleku“, jak se modelu M5 někdy přezdívá, ten by podle zatím nepotvrzených informací měl disponovat novým desetiválcem o zdvihovém objemu 5,5 l.
Nové BMW řady 5 s interním kódovým označením F10 dostane jen nepatrně (přibližně o 2 centimetry) delší karoserii, rozvor se ale přitom má prodloužit o 10 centimetrů. Přední převis byl zkrácen na minimum a sportovně nízká kapota má takřka aristokratickou délku. Po designové stránce by výtvor designéra Adriana van Hooydonka měl být více uhlazený, než je tomu nyní a řada 5 by se tak v tomto ohledu měla více přiblížit vrcholné řadě 7. Ze zajímavé techniky, které bude mít tento vůz v zásobě vskutku hodně, jmenujme například novou víceprvkovou nápravu vpředu, osmistupňovou automatickou převodovka od firmy ZF, či systém Dynamic Performance Control, aktivně přerozdělující točivý moment na kola v zatáčce. Pokud by zájemcům nestačila nabídka špičkových benzinových a naftových motorů, mají mít mnichovští v záloze i hybridní verze.



Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
