Cena nebude zřejmě pro výběr pojišťovny klíčová

20.10.1999 | ,
Ručení


Je mnoho způsobů, jak si vybrat pojišťovnu, s níž uzavřu...

Je mnoho způsobů, jak si vybrat pojišťovnu, s níž uzavřu smlouvu o povinném ručení

Je mnoho způsobů, jak si vybrat pojišťovnu, s níž uzavřu smlouvu o povinném ručení. Přímo se nabízí orientovat se v 11 různých nabídkách podle výše pojistného. Vzhledem k tomu, že rozdíly jsou minimální, sehrají jistě při výběru pojišťovny roli i další fa

ktory.

Každý motorista si sám za sebe musí rozhodnout, zda bude preferovat spíše cenu a nabídnuté další výhody, či spíše kvalitu, sílu a pověst pojišťovny. Důležité je také věnovat pozornost tomu, jací akcionáři za tím či oním ústavem stojí, kolik má prodejních a likvidačních míst a dalším skutečnostem. Na tuto strunu hraje například Allianz, která sází na spokojené klienty a na dobrou pověst z havarijního pojištění. Zástupci tohoto ústavu přímo řekli, že si nechtějí zákazníky kupovat krátkodobými dárky, al

e budou se snažit oslovit kvalitou.

Na sílu a propracovanost reklamní kampaň včetně různých výhod naopak spoléhají dva největší hráči na trhu - Česká pojišťovna a Kooperativa. Zde je třeba si uvědomit, že jen těžko si menší ústavy mohou dovolit celostátní kampaň. Ty pak spoléhají spíše na kvalitu své obchodní sítě a maketingové nápady. Hodně mohou v boji o trh pomoci také pojistní makléři, zejména co se týče podnikové klientel

y.

Až už se majitel auta či motocyklu, traktoru či nákladního vozu rozhodne jakkoli, musí mít na paměti ještě jednu skutečnost. Totiž aby nenaletěl nějakému "rádobyprodejci". Podvodníci, zejména když se jedná o velké peníze, se totiž mohou vyskytnout všude

. Nejen pochybné firmy na bázi "letadla", ale opravdoví zloději, kteří od majitele automobilu budou chtít peníze, aniž by kdy jen zdálky viděli nějakou pojišťovnu. Ochrana je v tomto případě jednoduchá. Jakýkoli průkaz totožnosti či pověření spolupracovníka pojišťovny se dá jistě zfalšovat. Není ale možné zmanipulovat číslo účtu. Všechny pojišťovny by měly čas od času vydat v médiích seznam s čísly svých účtů, aby k těmto problémům nemohlo dojít. A bude-li někdo chtít, abyste poslali peníze na jiné konto, tak už víte, co si o něm myslet.

Zdroj: HN z 20. 10. 1999

Autor článku