První diskusní blok se ponese v duchu „Výletu“ do budoucnosti. Vystupující budou diskutovat na téma, jak bude vypadat klient či spotřebitele příštího desetiletí, co to bude znamenat pro marketing a obchod samotný. O obsahu možná napoví slova prezidentky České marketingové společnosti, Jitky Vysekalové, která bude jedním z účastníků diskuse:
„Goethe kdysi řekl, že “lidstvo spěje stále vpřed a člověk zůstává stále stejný“, v něčem určitě ano. Stále nás okouzlují nevšední zážitky. Stále podléháme emocím a chceme být výjimeční. Někdy prostřednictvím výjimečných věcí. Spotřebitel 21. století má jiný životní styl, který se stále mění. Vše se zrychluje, nemáme čas a když ho máme, tak ho trávíme (někteří) v „chrámech konzumu“, a ty se nám samozřejmě přizpůsobují. Snaží se o stále nové a překvapivé zážitky. Už máme event, guerilla či virový marketing. Stále více a stále rychleji. Nové technologie k tomu přispívají. Ale připravme se i na ekonomický pokles, na reakci na změny, které přijdou. Jak řekl Darwin: „Není to ten nejsilnější z druhů, který přežívá, ani ten nejinteligentnější, ale ten, který se nejlépe umí přizpůsobit změnám.“
A jak správně definovat spotřebitele příštího desetiletí? Jak ho oslovit s tou správnou nabídkou? Jak ho zaujmout? Podle jednoho z moderátorů Marketing Challenge Fora, ředitele OgilvyInteractive, Tomáše Jindříška „je možné současný marketing s nadsázkou označit za marketing říše za zrcadlem. Zákazníci, kteří jsou často alibisticky nazývaní cílovou skupinou, jsou pomyslně násilně řazeni do různých sociodemografických tabulek a dle těchto skupin je na ně „vypouštěna“ reklama. Participanti cílových skupin jako kdyby žili v imaginární říši za zrcadlem. Jejich potřeby marketéři spíše odhadují, než skutečně znají. Ale vzhledem k dalšímu rozvoji interaktivních komunikačních kanálů, jako je internet a mobil, budeme mít v budoucnu k dispozici daleko přesnější informace o tom, po čem zákazníci opravdu touží. Časem se nejvíce používané spojení „zasáhnout cílovou skupinu“ pravděpodobně posune do termínu „zákazníky ovlivnit“. Marketing se stane daleko více decentralizovaný a taktický a bude v něm potřeba mnohem více analytiků. Na druhou stránku bez zajímavých sdělení, užitku pro klienta a správné taktiky nepomohou stejně jako dnes ani nejnovější možnosti.“



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
