Na emailové dotazy klientů bank souvisejících s krizí na finančních trzích v USA reagovaly do několika hodin pravidelně jenom čtyři české banky. Krizová komunikace prověřila a potvrdila dlouhodobě měřenou úroveň elektronické komunikace.
Potenciální klienty zajímal vliv krize na situaci v českých bankách, pojištění vkladů a možnosti výběru hotovosti, rovněž změny podmínek poskytování hypotéčních úvěrů. Nejrychleji (maximálně do 2 hod.) na všechny dotazy reagovala Česká spořitelna. V průběhu téhož dne odpověděla mBank, Komerční banka a Volksbank. Ostatní banky poskytly odpovědi v různých časových intervalech, případně do několika dnů nereagovaly vůbec.
Tabulka: Rychlost reakce bank do 24 hodin od zaslání dotazu (údaj v hod.min.)
| Instituce | Otázka 1 | Otázka 2 | Otázka 3 |
|---|---|---|---|
| Česká spořitelna | 0.25 | 1.54 | 1.11 |
| mBank | 2.37 | 2.52 | 2.34 |
| Komerční banka | 4.22 | 2.21 | 3.24 |
| Volksbank | 3.23 | 0.59 | 5.26 |
| GE Money Bank | 1.12 | 0.32 | x |
| UniCredit Bank | x | 4.35 | 0.38 |
| ČSOB | 6.46 | 3.35 | x |
| Raiffeisenbank | 3.24 | x | x |
| Poštovní spořitelna | x | 23.26 | x |
| Citibank | x | x | x |
- Otázka 1: Opatření banky na ochranu klientů v případě krizových situací, hrozba podobné události v ČR, oficiální vyjádření banky na internetu
- Otázka 2: Omezení a limity při výběru hotovosti z účtu, výše pojištění vkladů klientů
- Otázka 3: Vliv finanční krize na ceny za bankovní služby, změna u hypotečních úvěrů a spotřebitelských půjček
Kdo mluví elektronicky s běžným klientem nejlépe?
Z výsledků čtvrtletního dotazování zákaznických center bank vyplývá, že nejvyšší úroveň elektronické komunikace s klienty dosáhla Česká spořitelna (e-CPI 89,3). Naopak nejnižší bodové indexové skóre (e-CPI 4,2) patří Citibank. V rámci měření byly bankovní instituce dotázány na rozsáhlé spektrum produktů a služeb nabízených běžným zákazníkům i podnikatelům. Výzkumná studie se vedle tradičních témat soustřeďuje na zavádění inovací (on-line aplikace pro klienty, depozitní bankomat, poskytování služby cash back apod.). Zajímavý příklad vztahu ke klientovi představuje řešení krizových situací. Konkrétně v červenci 2008 reakcí na téma pádu kurzu amerického dolaru.
|
|
Průzkum prověřil znalosti a komunikační dovednosti operátorů, přístup ke klientovi a elektronickou corporate identity. Přinesl také poznatky o úrovni on-line poradenství a využití potenciálu internetu jako prodejního kanálu. Nejlepší postavení České spořitelny se projevuje již v profesionálně zvládnutém zdvořilém přístupu. Společně s Komerční bankou zároveň dosahují nejvyšší úrovně obsahové stránky emailových odpovědí, reagují promptně a na všechny zaslané dotazy.
Tabulka: Pořadí bank dle výsledného e-CPI
| Pořadí | Instituce | Celkové e-CPI |
|---|---|---|
| 1. | Česká spořitelna | 89,3 |
| 2. | Komerční banka | 88,1 |
| 3. | Volksbank | 79,9 |
| 4. | GE Money Bank | 67,3 |
| 5. | Raiffeisenbank | 66,8 |
| 6. | Poštovní spořitelna | 64,8 |
| 7. | ČSOB | 60,3 |
| 8. | mBank | 52,1 |
| 9. | UniCredit Bank | 49,4 |
| 10. | Citibank | 4,2 |



Co je to e-CPI?
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
