O vstupu na tuzemský trh uvažují desítky zahraničních franšízových značek zaměřených například na prodej oblečení, obuvi či gastronomii. Franšízanti by tak v následujících letech mohli obsadit až zhruba pětinu plochy v tuzemských obchodních centrech. Vyplývá to z údajů mezinárodní poradenské společnosti DTZ. Franšíza funguje na principu, kdy zavedené firmy pronajímají za úplatu svoje značky a know-how ostatním podnikatelům.
Martin Kubík ze společnosti DTZ sdělil, že vstup do ČR zvažují či již připravují například australské gastronomické značky Sunshine Kebab, Gloria Jean's Coffee, Boost Juice, Asagao či prodejce sladkostí Chocolate Graphics. Na Česko se podle něj nyní zaměřily i francouzské franšízové firmy Sergeant Major (dětské oblečení), Descamps (bytový textil), Devianne (pánská a dámská móda) či Les Néreides (bižuterie).
Ze Spojených států pak chystají expanzi na český trh například Shoebox New York (luxusní dámská obuv), The Athlete's Foot (sportovní obuv), Carl's Jr. ze sítě CKE Restaurants anebo další gastronomické značky Inc a Applebee's. Ze stejného oboru pocházejí i italské značky Fratelli La Bufala, Revive Juice Bars, Café Nero či Pizza Mamma Mia.



Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
