Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA) oznámilo, že prodej užitkových automobilů v Evropské unii se v březnu meziročně zvýšil o 8,8 procenta na 186.469 vozů. V celém prvním čtvrtletí však prodej klesl o 1,3 procenta na 431.454 vozů.
Březnový nárůst prodeje je odrazem hospodářského oživení. Podílel se na něm ale také vyšší počet pracovních dnů ve srovnání se stejným loňským obdobím. Prodej byl navíc o 27 procent nižší oproti předkrizové úrovni z března 2008.
Trhy s nákladními automobily v Evropě a Severní Americe loni utrpěly nejvýraznější propad za několik desetiletí, protože světová finanční krize ukončila několikaleté období levných úvěrů na nákup vozidel a způsobila hospodářský útlum po celém světě. Zájem o nákladní vozy je považován za ukazatel ekonomického vývoje, protože je spojen se situací v mezinárodním obchodu.
V poslední době se poptávka po nákladních automobilech díky hospodářskému oživení stabilizuje. Švédská společnost Volvo předpokládá, že trh s nákladními vozy v Evropě letos stoupne o zhruba desetinu. Volvo je druhým největším výrobcem nákladních vozů na světě po německém konkurentovi Daimler. Ten minulý měsíc uvedl, že v letošním roce očekává oživení celosvětové poptávky po nákladních vozech.



Electra dorazila do Česka a tentokrát to není ta Baťova. Hlavní roli hrají elektromobily
Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
